Gå til innhold

Trenger noen gode råd av dere som studerer og har liten baby..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en baby på snart fem måneder og studerer deltid. Jeg mangler motivasjon til å sette meg ned med bøkene mine. Den tiden jeg har vil jeg jo bruke på babyen min...Jeg har samboer som har perm og som er veldig flink! Jeg må hente frem motivasjon hvis jeg skal klare å fullføre,er forhåpentligvis ferdig med en bachelor til sommeren. Jeg trodde virkelig ikke at det skulle være så hardt å ha baby samtidig som man studerer.

Dere som studerer med liten baby,hvordan legger dere opp dagen deres??Dere som studerer deltid,hvor henter dere motivasjonen fra?? Når får dere tid til å lese?Klarer dere å konsentrere dere om pensum når dere har babyen rundt dere?Har dere mann/kjæreste som hjelper til?

Trenger noen oppmuntrende ord,kjenner jeg blir deprimert av tanken på året som ligger foran meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg leser etter at barnet har lagt seg (Sitter foreksempel nå og ser på video av forelesninger)

Greit om du legger deg opp en realsitisk lese /skrive oppgave plan. Altså hva som skal gjøres hver dag. Jeg har foreksempel lagt opp planen slik at jeg hver søndag har nye mål som skal nåes (altså skal ha lest så og så mye, og skrevet så og så mye i løpet av uka)

Selv syns jeg det er ypperlig å studere med baby, føler jeg får mye mer tid sammen med barnet en jeg hadde gjort ved full jobb. Det eneste jeg synes er fryktelig travelt er de ukene hvor det er eksamen, da jobber jeg stort sett 24/7, men tenker bare at det er en overgang, så går det det også.

Lykke til! Håper du har bacheloren din til sommeren;)

Skrevet

Hei på dei!

Jeg skjønner godt at du synes det er slitsomt og vanskelig å finne motivasjon. Begynte selv på skole igjen da lille jenta mi var 5 mnd. Da skulle jeg skrive Hovedoppgave (sykepleie). Nå sitter jeg å prøver å tenke på hvordan jeg gjorde det da, men for å være ærlig så husker jeg ikke så mye fra de mnd. Jeg husker at jeg Ordnet meg med data og databord og tokalle bøkene mine ned på et av soverommene i kjelleren. Sambo hadde 3 uker permisjon, m,en jeg klarer ikke å huske hva de gjorde om dagene, og om jeg var alene eller ikke.. Hm rart. det er jo bare 1 år siden.

Men jeg husker at det var vanskelig å konsentrere seg til tider. De maste litt på meg, og ofte akkurat da jeg hadde kommet nn i skrivinga så måtte jeg avbryte på grunn av et eller annet. Jeg var også heldig fordi oldemoren til snuppa mi er ung og sprek og hun trillet henne en del slik at det ble stilt i huset i et par timer.

På eksamen min var jeg så sliten at jeg brast ut i gråt før den var ferdig og gråt nestenhele dagen. Og i dag klarer jeg heller nesten ikke å huske hva oppgaven min handlet om.

Men jeg vet at mange som har barn og studerer gårhjemmefra om morgenen til skolen eller bibliotek. Jobber intensivt i 5 - 6 timer for dag, for så å gå hjem å bære være mamma. Hadde nok gjort det hvis jeg hadde muligheten til det. (Bor på landet) Da er man ute av huset og slipper å se på alt som må gjøres og bli forstyrret.

Gleder meg til neste baby hvor jeg kan slippe å stresse med skole og oppgaver i babytida!

Håper du finner litt motivasjon! Ikke se mørkt på det - tenk at du som student er jo veldig fleksibel og kan velge selv når du skal arbeide!! :)

Lykke til!

Skrevet

Ja,det er det å lese etter at babyen har lagt seg da. På kvelden er jeg så tom i hodet at tv'n eller datan er det eneste som frister,eller armkroken til samboeren. Jeg skal likevel prøve å gjøre som deg,lage en plan. Jeg må sette en dato tror jeg,også bare hoppe i det. Kjenner jeg henger etter i gruppa mi også,de kan brått mye mer enn meg,og det er ingen god følelse, og derfor enda mer viktig at jeg finner en plan på dette:)

Tusen takk for svaret ditt småsporvinj.... Det hjelper å lese at andre klarer det:) Hi

Skrevet

Ja,det med konsentrasjonen er vanskelig. Jeg finner ikke roen til det,men samboer har som sagt permisjonen,og har mange måneder igjen før han skal på jobb. Så jeg får være litt hard tenker jeg,sende de ut av huset innimellom:) Synes du var veldig flink iallefall,som klarte å skrive hovedoppgave når du hadde en liten baby. Når jeg skal i gang med bacheloroppgava så er babyen åtte-ni måneder. Eller det er da praksisen begynner,så det går jo bare slag i slag fremover mot sommeren. Kunne så klart dratt avgårde til biblioteket,men det er jo det med motivasjonen da.. igjen.. hehe! Jeg må iallefall si at det er godt å lese at andre har klart det:)

Ja,er veldig fantastisk på den måten. At man velger selv når man arbeider osv,,

Takk for svar:)hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...