Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei - vi var på babysvømming idag og det var veldig moro! hun smilte og koste seg i vannet. (var verre i garderoben etterpå :) Er spent på neste gang - da skal de dykke. lukkerefleksen var iorden, så da er det vel bare å kjøre på. har dere erfaring? ellers har vi laget banankake ikveld, for den lokale kjøpmannen er raus med å forære oss godt modne bananer. kanskje noen av dere har en god bananoppskrift?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er dårlig både på babyvømming og bananer jeg, men modne bananer akn brukes i en smoothie eller en milkshake... det vet jeg i alle fall ;-)))

Skrevet

Babysvømming og bananer har vært fast takst hos i 6 år nå!

Men godt modne bananer..... Vel skulle gjerne hjulpet deg med oppskrift, men jeg finner ikke bakepermen min og jeg har ikke den oppskriften på i løsbladsystemet (les gulelapper!)

Vi har svømt en gang i uken siden EldsteMann var 3 mnd og har ikke gitt oss ennå. Nå er vi avgårde med hver vår unge i forskjellige basseng og koser oss med det.

Kos dere masse i vannet :o)

Skrevet

Jeg vet ingenting om babysvømming, men banankake er jeg en kløpper på :-) Oppskriften er til stor langpanne, så her går det unna med bananer. Du kan godt fryse ned det du ikke spiser opp med en gang.

Banankake:

4 egg

7,5 dl sukker

7,5 dl hvetemel

2 ts natron

150 g smeltet, avkjølt smør/margarin

8 ss rømme

8 ts vaniljesukker

6 godt modne bananer

Visp egg og sukker til tykk eggedosis, (den blir ikke sånn stiv som til sukkerbrød altså) Sikt sammen mel og natron og bland dette i eggedosisen, sammen med alle de øvrige ingrediensene og de moste bananene.

Hell røren i godt smurt langpanne (jeg liker best bakepapir forresten)

Stekes ved 200 grader ca 25 min, midt i ovnen.

La kaken stå litt før den hvelves ut og avkjøles.

kan godt pyntes med pisket krem og litt kiwi og banan, men det er ikke noe must :-)

Skrevet

tusen takk for inspirerende tilbakemeldinger både ifht. svømming og bananer!

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...