indigo Skrevet 27. oktober 2008 #1 Skrevet 27. oktober 2008 Hei - vi var på babysvømming idag og det var veldig moro! hun smilte og koste seg i vannet. (var verre i garderoben etterpå Er spent på neste gang - da skal de dykke. lukkerefleksen var iorden, så da er det vel bare å kjøre på. har dere erfaring? ellers har vi laget banankake ikveld, for den lokale kjøpmannen er raus med å forære oss godt modne bananer. kanskje noen av dere har en god bananoppskrift?
dritgrei hei hei! Skrevet 28. oktober 2008 #2 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg er dårlig både på babyvømming og bananer jeg, men modne bananer akn brukes i en smoothie eller en milkshake... det vet jeg i alle fall ;-)))
Trollmora Skrevet 28. oktober 2008 #3 Skrevet 28. oktober 2008 Babysvømming og bananer har vært fast takst hos i 6 år nå! Men godt modne bananer..... Vel skulle gjerne hjulpet deg med oppskrift, men jeg finner ikke bakepermen min og jeg har ikke den oppskriften på i løsbladsystemet (les gulelapper!) Vi har svømt en gang i uken siden EldsteMann var 3 mnd og har ikke gitt oss ennå. Nå er vi avgårde med hver vår unge i forskjellige basseng og koser oss med det. Kos dere masse i vannet )
frøydis m/ 4 Skrevet 28. oktober 2008 #4 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg vet ingenting om babysvømming, men banankake er jeg en kløpper på :-) Oppskriften er til stor langpanne, så her går det unna med bananer. Du kan godt fryse ned det du ikke spiser opp med en gang. Banankake: 4 egg 7,5 dl sukker 7,5 dl hvetemel 2 ts natron 150 g smeltet, avkjølt smør/margarin 8 ss rømme 8 ts vaniljesukker 6 godt modne bananer Visp egg og sukker til tykk eggedosis, (den blir ikke sånn stiv som til sukkerbrød altså) Sikt sammen mel og natron og bland dette i eggedosisen, sammen med alle de øvrige ingrediensene og de moste bananene. Hell røren i godt smurt langpanne (jeg liker best bakepapir forresten) Stekes ved 200 grader ca 25 min, midt i ovnen. La kaken stå litt før den hvelves ut og avkjøles. kan godt pyntes med pisket krem og litt kiwi og banan, men det er ikke noe must :-)
indigo Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 28. oktober 2008 tusen takk for inspirerende tilbakemeldinger både ifht. svømming og bananer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå