Gå til innhold

Hvordan beregnes foreldrepenger til fars fedrekvote?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ut i fødselspermisjon fra begynnelsen av januar og skal ha 54 uker med 80% lønn. Vi har ikke helt bestemt om for om mannen min skal ta sine seks uker eller ikke, men om han gjør det så blir det de siste seks ukene av permisjonstiden (desember 2009). Men...det som egentlig er avgjørende er om de pengene han får om han er hjemme, beregnes det ut i fra det han tjener når jeg starter min permisjon eller hans inntekt de siste 6 mnd før han tar ut sin del av permisjonen?

Han jobber kun deltid pga studier nå, men kommer til å starte å jobbe 100% om et par måneder. Dvs at hans inntektsgrunnlag vil være nesten det dobbelt når han tar sin del av permisjonen enn når jeg starter min del. I tillegg kommer han mest sannsynlig til å ha en annen arbeidsgiver da.

(JA, jeg vet at Nav kan svare på dette, men skal ikke til de før om noen dager og lurer på om noen her inne vet noe om dette.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Far inntekt når han går ut i permisjon.

Vi har ikke sent inn papirer på fars inntekt enda, han skal ha permisjon i mai. Nav ønsket mest mulig oppdatert informasjon på hans inntekt :-)

Vi har heller ikke ført opp når han skal ha permisjon, det tar vi etterhvert.

Jeg har akkurat gått ut i permisjon

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...