<3 + <3 + ? Skrevet 27. oktober 2008 #1 Skrevet 27. oktober 2008 Etter to uker med myyye kynnere og vondter var det endelig alvor. Fortsatt ei drøy uke til ul-termin, men to uker over menstermin ble det. Det starta med rier i 19-20 tida på kvelden, men jeg trodde først at det bare var magesmerter siden jeg nettopp hadde hatt omgangssyke. Etter en times tid innså jeg jo at dette var noe annet. Ringte føden ca kl. 21, da var det 4-7min mellom riene. Jeg sa ifra om at forrige fødsel hadde gått fort, men jordmora der mente at vi ikke trengte å komme enda, for jeg "var så rolig i stemmen". Ok, så venta vi litt da, men det varte ikke lenge før jeg følte at nå måtte vi virkelig dra. Vi har 45min kjøring til sykehuset. Var der 23.30 og begynte straks med CTG-måling. Den viste ikke så veldig mye rier selv om jeg kjente mye, så jordmor skulle sjekke åpning for å se om jeg skulle dra hjem igjen. Hu ble rimelig overraska da åpningen var 7cm og konstaterte at hun kanskje hadde festa den CTGen litt feil. Så fikk jeg dusje, det var deilig men riene kom plutselig mye tettere så da greide jeg ikke å stå der lenger. Gikk da på ei fødestue. Kjente allerede da litt trykketrang, men det var for tidlig enda fikk jeg beskjed om. Jordmora begynte med akupunktur og risposer, som ikke hjalp. Fikk også lystgass, men pusta i maska gjennom ei halv rie før jeg bestemte meg for at jeg ikke ville ha den likevel. Så begynte hun endelig å snakke om å sjekke åpningen igjen (O, lykke), den var 9cm. Da ville hu ta vannet og når hu gjorde det forsvant "kanten" og jeg kunne få presse. Pressa i 35min, mest stående på kne i senga, la meg på ryggen helt på slutten. Da kom lille prinsessa, klokka 01.36. Hu var 3670gram og 49cm og verdens nydeligste pikebarn. Er kommet hjem nå og koser oss masse.
Heaven har født::) Skrevet 27. oktober 2008 #4 Skrevet 27. oktober 2008 Åh, gratulerer. Kos deg med veslejenta:) Gleder meg til det blir min tur:)
Silja FullFres McQueen Skrevet 27. oktober 2008 #5 Skrevet 27. oktober 2008 Gratulerer så masse! =) Hørtes ut som en grei fødsel =) Kos dere masse fremover =)
Cecelia & jentene Skrevet 27. oktober 2008 #6 Skrevet 27. oktober 2008 Gratulerer kjempe masse:) kos deg masse med den lille:)
2smågull Skrevet 27. oktober 2008 #7 Skrevet 27. oktober 2008 Gratulerer masse med snuppa! kjenner jeg blir litt rørt når jeg leser fødselshistorier.. tenker på mine egne fødsler og at jeg kanskje aldri skal få gjøre det igjen Lykke til og kos dere masse!
xxxJulianexxx Skrevet 27. oktober 2008 #9 Skrevet 27. oktober 2008 Så koselig...Gratulerer masse med jentebabyen din:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå