Gå til innhold

svigers-utfordringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

snart kommer svigerforeldrene på besøk igjen her, og jeg trenger litt hjelp... svigerfar går jeg godt overens med, men svigermor og meg.... uff!!! her er hovedproblemene våre tror jeg:

-hun klarer aldri å lytte, bare kverner ivei med sitt

-hun sier alltid "ja, slik er det" osv. når vi forteller noe, null interessert med andre ord, og veldig opptatt av at hun vet best

-hun elsker dill og dall og nips, som hun vil pushe på oss.. ingen sjanse at jeg pynter stua med alle de fæle tingene hun tar med til oss

-hun har ingen utdanning, jeg har mange års høyere utdanning - dette burde jo ikke være et problem, men hun har et veldig enkelt syn på verden og detter veldig fort av lasset om vi prater om annet enn slekta...

så, hva skal jeg gjøre for å gå bedre overens med svigermor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Innse at det bare er slik hun er og at du ikke kan forandre på det. Deretter er det bare å gjøre det beste ut av situasjonen. Snakk om slekta om det er det som interesserer henne. Ta imot nipset med et smil eller få kjæresten din til å fortelle henne at dere ikke vil ha det. Er du interessert i dypere samtaler så henvender du deg heller tilsvigerfar.

Skrevet

Vel, det der må jo kunne karakteriseres som filleting, hvis man sammenligner med de problemene flere har her inne med sine svigers..

Overse de små tingene.. =P

Skrevet

sjiraff, du har vel rett... er vel bare jeg som må fortsette å svelge kameler :-( skulle ønske jeg hadde en svigermor jeg var på nett med, det er så trist å ha det slik, blir alltid sur stemning etter et par dager...

Skrevet

silja: hehe, dette er toppen av isberget, og knapt det ;-) hun har gjort og sagt myyyyye rart!

Skrevet

Vel, da ser jeg to løsninger; Snakk med henne, fortell henne hva du føler. (Ikke om det ang utdannelse selvfølgelig, men det andre...)

Eller, overse det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...