Gå til innhold

Ville dere

Anbefalte innlegg

Skrevet

tatt ekstra penger for utstyr første måneden hvis dere skulle starte som dagmamma?

Har sagt ja til å være dagmamma for et barn 1 dag i uka. Får da maks 2000 i mnd inkl mat og bleier (ikke helt bestemt enda)

Men i forkant må jeg jo kjøpe dobbelvogn, ekstra stol, vognpose og div småting. Dette vil jo si at jeg må jobbe i alle fall en måned, kanskje 2 før jeg tjener noe på dette selv.

Lurer på om det ville være dumt å spørre om å få mer betalt den første måneden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2000 kr for 4 dager i mnd er jo ikke akkurat lite penger da!

Hadde ikke forlanget mer enn det nei :)

Skrevet

Ja, det syns jeg ville vært utrolig dumt å spørre om...herlighet da.

Du må jo selv stå for utstyret, det skal jo gjerne brukes til flere unger mest sannsynlig, om du skal være dagmamma for flere. Skal barnehagene også legge på betalinga om de kjøper inn nye bøker, spill og leker da kanskje?

Skrevet

Du får 500,- dagen for å passen ETT barn, og vil ha mer for å kjøpe utstyr??

Skrevet

Synes ikke du skal ta ekstra!

Men du kan jo spørre de om de har en ekstra pose f.eks.

Du kan se på finn etter brukt stol, eller kjøpe en på ikea til 130 kr (om du er så heldig å bo i nærheten av en ikea butikk da)

Trenger du dobbeltvogn? Du kan jo holde deg i nærområdet en stund.

Dessuten kommer kanskje snøen snart og da kan du bruke spart eller akebrett om du har det.

Skrevet

2000,- i mnd. det er like mye som lillemor sin barnehage koster-

Hadde nok ikke tatt ekstra betalt for tingene, da blir det jo hun som betaler de som eier dem.

Skrevet

Hvorfor må du kjøpe vognpose? Kan ikke dagbarnet ha med seg det selv?

Og må du virkelig ha tvillingvogn?

Jeg var dagmamma i ett år (3 år siden nå) og da hadde jeg en på 1 år hjemme selv i tillegg til 2 dagbarn på 1 år også. Jeg hadde ikke tvillingvogn. Ungene hadde med vogn og pose selv og bleier.

De sov samtidig etter lunsj, og det eneste jeg kjøpte inn var en ikea stol i plast som koster 100kr.

Trenger ikke bli så dyrt heller....

Og skal du bare være dagmamma 1 dag i uken synes jeg absolutt ikke du trenger så mye ekstra!

Skrevet

Jeg skal passe dette barnet i 3 mnd maks 4.. og har ikke planer om å være dagmamma senere

Skrevet

Takk for ordentlig svar solfrøken!

Hva vil dere si er en grei pris for 1 dag i uka da?

Hadde de med tvillingvogn?

Skrevet

Så sant det ikke er ekstremt langt til lekeplassen trenger du ikke tvillingvogn. Og skal barnet sove i vogn hos deg, kan jo foreldrene ta med vogna med pose som h'n kan sove i.

Timeprisen på dagmamma ligger på 25-40 kroner hvis jeg ikke tar helt feil, så 500 kroner er godt betalt.

Jeg hadde aldri kjøpt en tvillingvogn fordi jeg skulle passe et barn 12-16 ganger, bortkasta penger i såfall.

Og som sagt, de plaststolene på ikea koster 140 kroner.

Skrevet

Ungene jeg passet hadde med hver sin vanlige vogn med pose og seler, myggnett og regntrekk.

Klær og alt de måtte ha for å være ute og sove ute i vogn.

Jeg tok 250kr pr dag/pr barn. Og hadde jo KS i tillegg for eget barn, så jeg hadde en grei mnd lønn. Jeg betalte skatt av det jeg tjente også.

(så jeg jobbet hvitt)

Men gjør det billigs mulig. Leker har du vel kanskje hvis du har egne barn og dagbarnet har med utsyr å sove i og være ute med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...