Snøfnugg75 Skrevet 27. oktober 2008 #1 Skrevet 27. oktober 2008 Leitar etter ei oppskrift som står i boka- spinat og ricottapai... anyone??
kromis Skrevet 27. oktober 2008 #3 Skrevet 27. oktober 2008 Spinat- og ricottapai. 75g sammalt hvete 75 g hvetemel 1 ts karvefrø 75 g plantemargarin 6 dl kaldt vann 1 ss olivenolje 1 løk, skrelt og fin hakket 2 store egg 250 g rocottaost 1 ts malt muskattnøtt 300g dypfryst, hakket spinat, tint og tørket 75 g revet jarlsberg svart pepper etter smak 2ss tomatpurè - forvarm ovnen til 200 grader - bland mel og karvefrø i en bolle. bruk hendene og smuldrefettet sammenmed melet tl det blir en grynet masse. Tilsett nok vann til at den blir myk, men ikke klissete deig. Legg deigen i en plastpose og legg den i kjøleskapet mens fyllet forbredes. - varm oljen i en stekepanne. Fres løken mør på svak varme i 5 min. Sett løken på avkjøling. - Pisk egg sammen med ricotta og muskat. Rør inn spinat og 50 g jarlsberg. Smak til med pepper. - KJevle ut deigen slik at den passer i en 23 cm paiform. - smør tomatpurèen over bunnen. Fordel først løken og deretter spinatblandingen oppå. Dryss resten av osten på toppen. Stek i 45 min til fyllet har satt seg og bunnen er sprø. Håper dette var til hjelp. KJøpte boken ved mitt forrige svangerskap, men synes oppskriftene var så kronglete i en hektisk hverdag. Kanskje jeg prøver den ut denne gangen? Har du noen erfaring med denne boka selv?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå