Sessa ruger igjen... Skrevet 27. oktober 2008 #1 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg tror kanskje at det begynner å minke litt her. Lillegutt er 3 mnd og han har sovnet lett og sovet godt fra han var nyfødt, men nå sliter han med å finne søvnen og våkner mye. Hvis han får pupp så sovner han og sover godt etterpå. Jeg innbilder meg liksom at han ikke finner roen fordi kroppen hans ikke er fylt opp for natten og derfor våkner han jo også oftere. Har lagt han til OFTE i dag og pumpet meg da han hadde den lange luren sin (sover gjerne i 3-4 timer midt på dagen) så jeg har vel en 150 ml på flaske i kjøleskapet. Har ikke lyst til å gi han mme om jeg ikke absolutt må...
¸.·´¯`·.¸><((((º> Skrevet 27. oktober 2008 #2 Skrevet 27. oktober 2008 Det kan være at babyen har økedøgn. Du skal se at etter et par dager til, vil det normalisere seg igjen, når han har fått opp melkeproduksjonen, så vær tålmodig. Det er flott at du legger han ofte til, det er det som må til for å øke produksjonen. :-)
FrøkenSprøken Skrevet 27. oktober 2008 #3 Skrevet 27. oktober 2008 Babyen ble andri mett, og ville ha mat en gang i timen fram til han var 6 mnd gammel, jeg hørte aldri at han svelgte, jeg hadde antydninger til brystspreng 3 ganger fram til han var 9 mnd, det gjorde vondt å amme hele tiden, fordi han ofte sugde på " tom" pupp. Og det viktigste: han la ikke på seg nok. Hvis du tror at du har lite melk kan du ta kontakt med HS. Jeg gjorde det, og fikk beskjed om å gi ham flaske før leggetid, og senere en til om natten. På den måten kunne jeg fortsette å amme til han var 9 mnd, men da var det stopp.
Sessa ruger igjen... Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. oktober 2008 Han øker jo bare på kvelden og natten i så fall... Jeg synes det plutselig er vanskelig å lese hva han vil nå. Han som har vært så grei er plutselig blitt så anderledes. Typisk at det skjer noe i forbindelse med at ungene blir 3 mnd altså! Jeg kjenner at det er litt tøft å omstille seg til å plutselig amme så ofte. Tenker at det fort kan ødelegge det fine ammeopplegget vi har hatt til nå. (Frøkna skulle ha mat annen hver time så jeg var så glad for at lillegutt var anderledes)
~sjiraff~ Skrevet 27. oktober 2008 #5 Skrevet 27. oktober 2008 Beit meg merke i at helsesøsteren min fortalte på en barselgruppe, at de fleste tror de har for lite melk da babyen er rundt tre mnd fordi da stabiliserer melkemengden seg. Ellers merket jeg det selv (etter at jeg hadde begynt med annen mat) at junior rett og slett ikke fant roen ved puppen, at han var tydelig misfornøyd etter en liten stund og at jeg da heller ikke klarte å klemme ut noe selv. Fikk da heller ikke noe spreng da jeg sluttet.. det var bare tomt. Husk også at jo større de blir jo mer mat trenger de, og dermed er det ikke uvanlig at de våkner oftere for mat og spiser oftere.
Sessa ruger igjen... Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 27. oktober 2008 JAMMEN HAN VAR JO SÅÅÅÅÅ FLINK TIL Å SOVE!!!!!! (digg å våkne kun en gang om natten som tobarnsmor...) Jeg har jo mindre melk på kvelden i forhold til på dagen og jeg er klar over at det skal være sånn. Men jeg har faktisk ikke noe særlig spreng. Har tenkt at det kanskje er fordi ammingen har vært veldig stabil. Han har jo lagt på seg fint til nå så jeg er jo ikke bekymret, mer irritert over at ting har endret seg. Han er litt urolig ved puppen, men jeg kjenner at det er mer igjen og jeg kan både klemme ut og pumpe ut masse. Mulig han bare må skjermes mer i ammestundene. Jeg har satt av hele uka til å få skikk på produksjonen igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå