Mojo med trollungen Skrevet 27. oktober 2008 #1 Skrevet 27. oktober 2008 Ser på sykehuset om en mamma som har maserier og gjerne ville føde.. og da tenkte jeg tilbake på når og hvordan fødselen min startet,hadde vært morsomt å lese om andres =) Min startet hjemme 4 uker før fødsel med at det lakk fostervann jevnt hele morgenen, jeg ringte føden og de ba meg komme på kontroll, og midt på Oslo s gikk alt vannet =) Herlig! hehe og da kom jo tutta av seg selv dagen etter så vi slapp i gangsetting. Hva med dere?
Jentemamma-03&Guttemamma-07 Skrevet 27. oktober 2008 #2 Skrevet 27. oktober 2008 Nr 1 med at vannet gikk (hjemme) 17dager før termin og fødte 18timer etter jeg kom på sykehuset med drypp,epudrual osv osv ;P Nr 2 fikk jeg vanlige rier også 17dager før termin og dem måtte ta vannet og fødte 5timer etter jeg kom på sykehuset :-)
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 27. oktober 2008 #3 Skrevet 27. oktober 2008 Begge fødslene startet hjemme med vannavgang. Første gangen kom riene 30 min etterpå, andre gangen tok det 4-5 timer før det kom svaaake rier. Men andre fødselen gikk raskere allikevel. Første gangen var det 17 timer med rier, andre gangen var det 6-7 timer med skikkelige rier.
L|ndA - 2 små gullgutter! Skrevet 27. oktober 2008 #4 Skrevet 27. oktober 2008 er litt koselig å tenke tilbake på ja. nå er det snart 6 mnd siden, og jeg gleder meg til neste gang! to dager før termin satt jeg å snakka med ei bim venninde som fortalte om stimulering av brystvortene, og at det skulle hjelpe.. så jeg satte igang. merket fort ørsmå maserier hvert 6 min, men det gav seg når jeg sluttet. Prøvde igjen når sambo kom hjem (jobbet seint den kvelden) men samme som sist. Plutselig klokken halv 4 våknet jeg av at vannet fosset! Ringte føden, og fikk beskjed om å komme kl 16 dagen etter siden riene ikke var begynt. en halvtime senere startet de, men jeg hadde ikke noe vondt, så jeg sendte sambo på jobb, mens han kjørte meg til mamma som var sykemeldt akkuratt da. Riene kom med 2 min mellomrom fra starten, men hadde ingen planer om å dra ned, før mamma bestemte seg for at nå måtte vi dra. sambo møtte meg i døra på klinikken, og da vi kom inn kl 8-9 var fødselen i full gang tydeligvis (til min store overraskelse haha) klokken 12.55 var gutten ute helt av seg selv! Herlig fødsel som gikk som en drøm, hadde gjort det igjen en time etter!
lego Skrevet 27. oktober 2008 #5 Skrevet 27. oktober 2008 På sykehuset. Ble satt igang pga svangerskapsforgiftning...
Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #6 Skrevet 27. oktober 2008 Startet hjemme like etter jeg hadde sett "Die hard" på tv. Hm, kjente litt smerter i korsryggen og tenkte først, hva kan dette være? 7 timer senere var jeg mor!
Blue Lady Skrevet 27. oktober 2008 #7 Skrevet 27. oktober 2008 Rier kl 0300 om natten en uke før termin. Dro på sykehuset kl 0800, Lucas var ute kl 1725 etter en tøff fødsel Mina ble tatt med KS så der startet ikke fødselen
trompetisten Skrevet 27. oktober 2008 #8 Skrevet 27. oktober 2008 Starten med "magekramper" 11 uker før fødselen skulle skje, og skyldet på julebordsesongen og all maten... Etter nærmere 1 døgn og med flere blødninger kontaktet jeg sykehuset, og ble umiddelbart flydd med helikopter til regionssykehuset. Fødslen var i gang (det skjønte jo ikke jeg!)!! Ble to lange dager på sykhuset før vi lot fødselen bare gå sin naturlige gang. Ca 1 time før snuppa ble født, tok de vannet, og fødestua ble fylt opp av leger, intensivsykepleiere, 3 barneleger, to jordmødre, to kvinneleger (gynekologer)... you name it! Gikk heldigvis bra, og jeg var i god form etter fødselen, så fikk hilse på lille vennen min "bare" tre timer etter fødselen, og et døgn senere fikk jeg endelig se øynene hennes :-D
mamman til to gutter Skrevet 27. oktober 2008 #9 Skrevet 27. oktober 2008 Våknet opp 10dager før terminen og måtte på do, men så var det i tillegg "noe rart" jeg ikke helt kunne sette fingeren på. En (våken time) senere begynte jeg å tro på at noe rart kanskje var fødsel, ikke veldig lenge etter det begynte det å gjøre vondt og ca9timer etter jeg våknet om natta, så var mini ute.
Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #10 Skrevet 27. oktober 2008 Slimproppen gikk hjemme etter at jeg hadde vasket huset :-) ca tre timer etterpå begynte riene, så vi dro til sykehuset. ca 12 timer etterpå var vesla ute :-) På menstermin :-)
Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #12 Skrevet 27. oktober 2008 1 : på sykehuset, ble satt igang pga begynende svangerskapsforgiftning 2 : Riene begynte hjemme lørdagskveld, klokken 4på natten begynte det å gjøre skikkelig vondt, fikk henta barnevakten etterhvert og ble jaget på sykehuset av henne, 1 time og 17 min etter at vi kom opp ditt var jeg blitt tobarnsmor:)
ja08 Skrevet 27. oktober 2008 #13 Skrevet 27. oktober 2008 1 Fostervannet fosset ut i senga 6 uker før termin og hun måtte taes ut med keisersnitt siden hun lå med føttene ned. Overraskende å bli mamma på en slik måte. 2 Gikk ut av badekaret, kjente et par smertefulle sting i magen etterfulgt av frisk blødning, så kom riene. 2 søvnløse døgn etterpå var den store gutten født. Han ble født etter terminen. Vaginal fødsel, 5 kg unge, litt av en kontrast til den første fødselen:o))
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 27. oktober 2008 #14 Skrevet 27. oktober 2008 Skulle bli satt igang tirsdag morgen, pga jeg var 13 dager på overtid.. På natta startet fødselen med rier, og jeg slapp igangsetting.. Måtte få drypp pga svake rier (noe jeg regna med kom til å skje pga det skjedde med mamma)
Masaili <3 Skrevet 27. oktober 2008 #15 Skrevet 27. oktober 2008 Eldste: Kjente svake rier hele dagen, så visste noe var på gang. Fikk besøkom kvelden, og de dro i 22 tida. Da var riene begynt å bli vondere og hadde ca 10 min mellom hver. La meg litt, men stod opp kjapt og gikk i dusjen. Kl 02 dro vi til sykehuset, og rett etter jeg hadde lagt meg på benken for å ta ctg gikk vannet. Plopp sa det, også rant det. Kl 10.12 om morgenen var hun født. Yngste: Riene begynte på kvelden i 18 tida. Ble ganske kjapt mye vondere, og i 22 tida gikk vi bort på føden. (100 m å gå). Fikk beskjed om at her var det ting på gang, men bare 3 cm åpning, så vi kunne velge å gå hjem eller bli på sykehuset. Vi valgte å gå hjem, men kl 23.30 hadde jeg så vondt at jeg ville bort på sykehuset å få lystgass! Vannet ble tatt kl 04 for å få fortgang på fødselen, og kl 05.00 kom yngstejenta på første pressrie!
Alba44 Skrevet 27. oktober 2008 #16 Skrevet 27. oktober 2008 Fødselen startet med at vannet gikk hjemme i det jeg gikk ut av senga )
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 27. oktober 2008 #17 Skrevet 27. oktober 2008 Starta hjemme i sengen 9 dager før termin med rier etter sex kvelden før. Sent på kvelden denne dagen hadde jeg født.
~\/ero~ Skrevet 27. oktober 2008 #18 Skrevet 27. oktober 2008 Fødselen min startet med vannavgang 7uker før termin. Jeg og sambo var på ferie, og da vi hadde lagt oss for kvelden på hotelrommet gikk vannet. Merket at det var litt rart der nede, og fikk løpt på do før vannet fosset ut. Da var det å få tak i lege, som vidre kontaktet sykehuset. Ble fraktet gjennom hele hotelområdet på båre til sykebilen. Noe tydeligvis folk ikke hadde opplevd før(var veldig interessant og se på) Gutten min kom 6t etter vannet gikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå