Gå til innhold

Fostervann? lekker i uke 38?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmm jeg er litt usikker nå. I går og idag har jeg hatt veldig mye fuktighet i trusen...den er rett og slett våt... ikke klissvåt, men godt fuktig. Det lukter veldig spesielt også..en lukt jeg ikke har kjent før... ikke vondt..

Er jo litt redd for at dette skal være fostervann? Hvordan er det i såfall med tanke på hvor langt jeg er kommet nå, er jo 38 + 5..? skal man da fremdeles ringe føden om man tror man lekker?

Har tatt på meg et bind nå..og det blir ganske gult... vet ikke hvilken farge fostervann har..

Videoannonse
Annonse
Gjest elissa2
Skrevet

hei.....

fostervann skal visst være blankt,med hvite "flak" i......også skal det visst lukte som sæd......dette er det jeg fikk høre da jeg lurte på dette.............men nå er jeg ingen ekspert på dette området......

om du fortsatt føler du lekker, så kan du jo for sikkerhets skyld kontakte føden og høre med dem.........

fortell hvordan det går da. masse lykke til:=) klems:)

Skrevet

Jeg var på sjekk på sykehuset i dag pga mistanke om fostervannlekkasje.Ble henvist direkte fra legen min.

Er 37 uker på vei.

De tok UL for å sjekke hvor mye fostervann det er der inne +

ph test ( fostervann har høy ph - opp mot 8 og utflod har ned mot 3)av det som kommer ut +

en prøve av vev/veske fra livmormunnen og ser på dette i mikroskop.

I tillegg er det spesiell lukt av fostervannet - mer søt enn surt (som vanlig utflod er).

Alle disse testene tilsammen avgjør hva de gjør. Gikk veldig kjapt da. Lykke til!

Skrevet

Hei. Du bør ta kontakt med føden dersom du har misstanke om at du lekker fostervann. Hvis du lekker så har det jo gått hull på fosterinnen, og da kan det jo komme bakterier inn og skade den lille. Og om hodet ikke er festet kan navlestrengen komme i klem.

Hvis en lekker, blir en som regel satt i gang i løpet av 3 døgn ( tror jeg det er ) pga faren for infeksjon. Men du har jo kommet så langt ut i svangerskapet at det vil ikke skape noen problemer for bebien.

Ring føden allerede i kveld du. En skal alltid være på den sikkre siden når det gjelder de dyrebare små:)

Masse lykke til videre:)

Skrevet

Heisann Girlygirl83:) Jeg har samme problem som deg... Har du funnet ut om det er fostervann? Jeg har liksom ikke turt å bry føden enda jeg.. Hmmm.. kanskje dumt?!

Ser at vi har samme termindato;) Spennende!!

Lykke til!

Skrevet

Hei!!

Takk for svar alle :):)

Jeg valgte å se det ann i går, for trusen var helt tørr utover kvelden...

Og idag/i natt har jeg sett tydelig at det er bare utflod.. Men mer normal enn hva den var de to dagene.

Trusen var rett og slett våt og klissete, så jeg lurer kaaanskje på om det var litt av slimproppen som kom eller noe... men er ganske sikker på at det ikke var/er fostervann iallefall.

Så du får følge med du også Elise, lykke til !! :)

Skrevet

Ser ut som det bare er utflod her i gården også!! Får vente å se i tilfelle:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...