Gå til innhold

Erfaringer med at TEUTONIA Spirit S3 velter??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har veldig lyst på en Teutonia Spirit S3 til vårt første barn i mars, men har hørt at 3-hjulinger kan velte lett. Det har blitt antydet at de velter hvis man har en tung stelleveske på håndtaket. Ha lest synspunkter på denne vogna her på BIM, men har ikke funnet noe om dette. Er det noen som har erfart at Spiriten har veltet slik at håndtaket velter mot bakken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har opplevd at den tippet tilbake en gang, men da hadde jeg ekstremt mye tungt i stelleveska som jeg vanligvis ikke har.

Jeg ser ikke på dette som et problem med vogna, og skjønner heller ikke at det å tippe bakover med tung stelleveske bare kan skje med trehjulinger!?

Som regel har jeg med et klesskift, bleier og mat i stelleveska, og da går det helt fint, har bare gode erfaringer med vogna.

Man må jo uansett tenke seg om hva man lesser på vogna, tror ikke håndtaket på noen vogner er ment til å takle altfor mye vekt, da er det bedre å bruke handlekurven under.

Skrevet

Takk for svar. Andre med "velteerfaringer"?

Liker den vogna så godt, men er skeptisk fordi den virker så lett å tippe ved å trykke håndtaket ned.

Skrevet

Det skal VELDIG mye mer til før en 4hjuling velter pga stelleveske på styre enn en 3hjuling... Tyngdepunktet er foran på disse 3hjulvognene og man skal derfor være forsiktig med å heneg stelle vekse der. Gjør jo det jeg også på min 3hjuling men velte faren er betraktilg større så er alltid påpasselig. Men dette gjelder jo alle 3hjulinger, ikke bare S3

Skrevet

Vi har nå hatt og brukt denne i snart 4 mnd og jeg mener at stelleveska vår er ganske så tung, drasser rundt på bla en termos full med varmt vann som tar litt vekt, har aldri hatt problemer med at den velter!!! ikke virker det som om den gjør det heller. Trur det at om disse vognene velter så er de overbelastet på styret altså, da gjelder det ikke en vanlig stelleveske

Skrevet

Enig enig. Har også kjørt min i nesten fire mnd uten antydning til velt. Min stelleveske er også ganske tung, men jeg henger den tett på bagen og ikke lang ut på styret.

Skrevet

Det er en myte at 3-hjulinger velter fortere enn 4-hjulinger.

Har faktisk hørt at Teutonia MIstral kom dårligere ut på en test som gikk på velting enn Teutonia Spirit.

Legg merke til at det nesten alltid er de som har 4-hjuling, som hevder at 3-hjulinger velter så lett!

Skrevet

Har ikke hatt S3 men har hatt mange vogner både med 3 og 4 hjul. Og av alle de vognene så var det en Simo kombi som holdt på å velte når jeg skulle opp på en fortauskant, og den har som kjent 4 hjul :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...