treningsberta Skrevet 27. oktober 2008 #1 Skrevet 27. oktober 2008 Noen som har noen erfaringer å fortelle fra svangerskapskurs? Hva gjør man, lærer man noe, er det verdt det...? Ser at på AHUS har man bare kurs på dagtid, og det er jo faktisk litt upraktisk at både jeg og min kjære må ta seg fri fra jobben. Syns det er litt rart faktisk... Anbefalinger??
eplejente Skrevet 5. januar 2009 #2 Skrevet 5. januar 2009 dytter på denne, jeg. For jeg lurer på akkurat det samme.. Litt press fra omgivelsene, mens jeg selv føler at det ikke er nødvendig..
Moggi Skrevet 9. januar 2009 #3 Skrevet 9. januar 2009 Lurte på dette jeg oxo, og fikk beskjed om at jeg ville få tilbudet så snart dem visste når neste kurs blir satt opp. Man klarte seg vel fint uten sånt før i tiden? Men... Det er jo bare snakk om en dag i uka, i 2 timer, i 4 uker. Man møter hjerne likesinnede, som man kan utveksle erfaringer med, og kanskje noen man blir gode venner med. Det er gratis også. Så jeg kommer nok til å takke ja til tilbudet:))
Moggi Skrevet 9. januar 2009 #4 Skrevet 9. januar 2009 Hmmm..ser nå at tilbudet varierer fra sted til sted. Skulle være etter arbeidstid her, altså mellom 16-18, noe som passer oss. Ser at det ikke er gratis overalt, noe jeg syns er rart. Gjør forskjell på gravide over landet. Men det samme har jeg sett gjelder tannleger. Noen får visst gratis tannpleie i svangerskapet, noe vi ikke får her:P Da må en nok veie for og imot. Ser at det kan være en fin opplevelse, men ikke en nødvendighet.
solverv Skrevet 9. januar 2009 #5 Skrevet 9. januar 2009 Hei. Jeg gikk på et fantastisk fødselskurs sammen med min mann. Det var min første fødsel. Vi fikk flott oppfølging, full gjennomgang av hele fødselen og brukte aktive fødestillinger. Mest av alt er dette et kurs som bruker Lamazemetoden der man lærer å bruke pust og jobbe i team. Jeg fødte uten smertestillende og følte jeg hadde mer kontroll en jeg hadde fryktet. Kurset ga meg og min mann den beste forberedelsen man kan få - tror jeg, det gikk over 2 helgedager, med god tid, fin dialog og god oppfølging i etterkant. Jeg fikk tips av en venninne om lillevenn.no med Tone som kursleder - hun er å anbefale! Det er kun i Osloområdet dessverre.
mor_til_Kristoffer Skrevet 12. april 2009 #6 Skrevet 12. april 2009 ja jeg vil absolutt si at det var verdt å få med seg. Vi gikk da jeg var førstegangsfødende og fikk mye ut av dette kurset. Ble forklart hva det hele dreide seg om - hva som skjer med babyen "underveis", mulighet til å spørre om de spørsmålene som en måtte ha - og det fineste av alt var at vi fikk en omvisning på fødeavdelingen og dermed få muligheten til å bli litt "kjent" på plassen før selve fødselen. jeg ville absolutt anbefalt et slik kurs ja
8maria Skrevet 13. april 2009 #7 Skrevet 13. april 2009 Hei :-) Jeg var på et svangerskapskurs i oslo ( livh.no ) hvor vi lærte utrolig mye flott!! Lamazeteknikker = fantastiske pusteteknikker + avspenning, vi lærte mye om intuisjon og hvordan kommunisere med babyen i maven =) Det var en utrolig opplevelse!!! Kurset var basert på helhetlig tenkende og vi blev vist hva healing er for noe. Det var absolutt ikke noe skumle greier- jeg opplevde at det hjalp meg veldig å bli tryggere i svangerskapet. Jeg hadde en fantastisk god fødselsopplevelse =)
8maria Skrevet 13. april 2009 #8 Skrevet 13. april 2009 Å kommunisere med babyen i maven- kan kanskje høres rart ut for noen.. tenkte bare jeg skulle forklare hva jeg opplevde.. Jeg opplevde rett og slett at jeg snakket med gutten min i maven !!! Utrolig !!! Sterkt... Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå