Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2008 #1 Skrevet 27. oktober 2008 Hvor kjip er man ikke som forelder... Det meldes inn ønske om overnatting hos jente i klassen halloween-natta, de blir etter sigende to jenter og fire gutter. Og det høres jo morsomt ut, forsåvidt. Men det kan da ikke være bare meg som ønsker å snakke med foreldrene til vedkommende som skal ha festen, har aldri truffet dem engang (ny ungdomsskole), ikke minst fordi jeg vil vite (selv om jeg ikke sier det til sønnen) at faktisk foreldrene er hjemme og at det ikke er åpent hus, samt ha en ide om hva som egentlig er opplegget?
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2008 #2 Skrevet 27. oktober 2008 Ja, med alle de hormonene som er i de kroppene, og da med det lille som er av vett i hodet på en 14-åring, så ville jeg hatt full kontroll på dette. Har 14-åring selv, og hadde aldri latt ungene holde på alene. Så jeg hadde også kontaktet foreldre, og satt som krav at der var voksne i huset som hadde det hele under oppsikt.
prekæs Skrevet 27. oktober 2008 #4 Skrevet 27. oktober 2008 Ta en telefon du. Jeg vet av erfaring at når telefonen først er tatt, gjør gjerne de andre foreldrene deg oppmerksom på at de heller ikke visste om de skulle ta en telefon eller ikke. Litt foredresamarbeid kan gjøre susen. Og er de alene hjemme, kan det være trygt å vite at de har deg som back up. Både for foreldrene og ungene.
Gerd-Johan Skrevet 27. oktober 2008 #5 Skrevet 27. oktober 2008 Tror ikke du skal bekymre deg over at det blir så mye annet enn klining. Er mye overdrivelser ute og går. Har dere ikke selv vært 14 da? Da jeg var 14 fikk jeg overnatte i hagen til veninna mi sammen med henne og 2 gutter. Alt vi dreiv med var nødt eller sannhet. Mitt første ordentlige kyss fikk jeg ikke før jeg var 15. Kunne fått det mange ganger før såklart, men det turde jeg ikke bli med på jeg. Ok var kanskje litt barnslig for alderen men likevell. Hvis du først skal bekymre deg over noe tror jeg det er alkohol. Man vet aldri når de prøver dette. Jeg var 15 da jeg var full første gang, men søstra mi og hennes veninner var 12.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2008 #6 Skrevet 27. oktober 2008 Nei, er ikke sånn at det bare er evt sex jeg er bekymra for, er også alkohol, muligheten for at det sprer seg rykte om at hun er alene hjemme og det dukker opp en masse andre, osv. Nettopp fordi jeg har vært 14..
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2008 #7 Skrevet 27. oktober 2008 Skal si deg at tidene er andre nå, i forhold til da vi som har 14-åringer, var 14;) Det språket og de holdningene en kan se i dag, fantes ikke så utbredt da. Tror ikke alle følger like godt med på hva de egetlig holder på med;) I dag er også alkohol vanlig blant tenåringene, tidligere enn før. Fra 12-13-årsalder. Og en vet jo at når ølet går inn, går den siste lille rest av vett ut. Håper det ikke er tilfelle, det med alkohol, men en kan aldri vite. Og er det hjemmealenefest, så er sjansen stor for at litt eldre også kommer. Første NN som svarte:)
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2008 #8 Skrevet 27. oktober 2008 Man tror ikke det verste om sitt eget barn, men bør abselutt være obs på at en 14-åring kan fint ha sex selv om hun virker som dydens dronning hjemme. Altfor mange foreldre blir lurt å tror ikke dette om sitt barn. Dessuten skal det være gutter der også..nei off jeg har ingen god følelse for dette opplegget. Det skal vel være foreldre hjemme der? er vel ingen som lar 14-åringer, blandet gutter og jenter sove sammen en hel natt uten at noen voksne passer på. Fristelsen for å drikke seg full, ha sex eller gjøre andre ting er meget stor. Har selv vært 14 å jeg husker godt hva som foregikk oppi hodet mitt da. Nei huff gruer meg til datteren min blir tenåring. Mine foreldre prøvde så godt de kunne å skjerme meg fra alt vondt ved å ha strenge regler. Desverre var jeg så dum at jeg ikke skjønte hvorfor de nektet meg alt så jeg gikk ut å utsatte meg for alt.
shimonie Skrevet 27. oktober 2008 #9 Skrevet 27. oktober 2008 jeg ville tatt en telefon! selv om det i utgangspunktet kunne være veldig uskyldig kan det lett utvikle seg til å bli en heidundranes hjemme-alenefest. det er riktignok 10 år sia jeg selv var 14, og jeg kan garantere deg at vi var 100 ganger roligere og uskyldigere enn veldig mange 14åringer idag er. jeg hadde ikke engang drukket da, mens nå er det jo nesten uvanlig å IKKE ha drukket når en er 14. det samme med sex virker det som.... hadde det vært sønnen min, ville jeg ihvertfall ringt foreldrene til jenta som skulle ha overnattingen. han får heller bli irritert på meg enn at jeg blir bestemor før jeg blir 40!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå