Gå til innhold

For mye forlangt av samboer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er hjemmeværende med 2 barn i alderen 1år og 5år. I hverdagene er det selvfølgelig jeg som gjør alt av husarbeid og matlaging osv i og med at jeg er hjemme og samboer på jobb. Skulle bare mangle liksom :-) Men det er faktisk ikke bare bare og være hjemmeværende med alle oppgaver. Minstemann har jeg og samboer sammen men eldste med en annen. Det han gjør når han kommer fra jobb er og spise middag,slapper av og setter seg forran pcen. Og dær blir han sittende til minstemann skal legge seg. Saken er at jeg føler at sambo bidrar så lite med sønnen vår. Han gjør skjeldent ting på eget iniativ. Lite kjekt og må spørre heletiden. I helgene syns jeg det er rett og rimelig at arbeidsoppgavene blir fordelt likt. Tenker jeg helt på tryne nå eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mannen din er helt på tryne... er han ikke glad i ungene? eller i deg?

Skrevet

Sånn er det hos oss også, og jeg er I FULL JOBB, akkurat som han!

Skrevet

Min samboer vil bare være sammen med barna når han ikke er på jobb.

Når barna er i seng ser han på tv eller sitter forran dataen.

Skrevet

Greit at det er din jobb og ha middagen på bordet og gjøre det som må gjøres på dagtid siden du er hjemme. Men, når han kommer hjem fra jobben er han liksom ferdig, mens du må fortsette med din? Han får ta sin del han også! Feks oppvasken, kveldsstellet, ikke minst, være litt med sønnen sin!? Dette er den enseste grunnen jeg er glad jeg er alene. Slippe å føle seg alene når man faktisk er to. Da er det bedre å være det. Ikke det at jeg mener at du skal gå fra han, men få han opp fra sofaen!!

Skrevet

Klart arbeidsoppgavene bør fordeles noenlunde likt når begge er hjemme. Da snakker jeg ikke nødvendigvis om at begge skal ta like mange oppvasker eller vaske do like ofte, men at begge gjør ting som trengs å gjøres uten at den ene tar alt. Her er mannen veldig flink å ta ansvar for søpla, mens jeg er veldig flink å ta ansvar for klesvask...

Det er ikke greit at noen foreldre, det være seg mammaen eller pappaen, kommer hjem fra jobb og forsvinner forran PC, på trening, i hobbykjelleren hver dag uten å ta ansvar for barna sine.

Hva med å gjøre en avtale om at han ikke setter seg ned forran PCn før barna er i seng? Det er ikke så lenge det er snakk om, er det ikke vanlig å ha middag i 5-tiden, også er det leggetid i 7-8 tiden? Da er det er snakk om to timer uten PC, så har han resten av kvelden å nerde seg på. Kanskje han trenger å høre at minsten savner pappaen sin når han er på jobb, og vil gjerne se han litt før han legger seg?

Skrevet

Jeg har selv en mann som er glad i å slappe av etter jobb.

Men etter at han var alene hjemme i 3 dager med alle barna (4 stk) så han litt annerledes på ting.

Jeg skjønner han har behov for å slappe av,men det har jeg også.Til tross for at jeg går hjemme med 2 barn.

Han har nå blitt flinkere til å ta seg litt tid med ungene når han kommer hjem.I tillegg er det stort sett alltid han som tar kveldsstellet og legger de alle mann.Jeg står uansett opp på morran med de 6 dager i uken.

Da har jeg fått den tiden jeg trenger jeg,og han har kommet mye nærmere ungene på den måten.

Dette fungerer for oss:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...