* 5 om dagen * Skrevet 27. oktober 2008 #1 Skrevet 27. oktober 2008 jeg har sydd barnegardiner og sengesett i dag, og min datter synes det så så gøy ut, så hun fikk litt stoff av meg for å prøve seg. har siksa litt nå, vet ikke hva ho skal sy men, ho klarer det kjempefint. har alt sydd dynetrekk til dokkedyna hennes da, kjempefin... så nå får vi nok mye rart her tenker jeg...hehe...
Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #2 Skrevet 27. oktober 2008 Et tips er å la dem få fine farger på tråden, gjerne forskjell over/undertråd, og så sy på godt stivt papir, gjerne farget, prøve alle stingene og funksjonene og sånn - både guttungen og vesla har gjort det masse og det ble fint både som bilder å henge på kjøleskapet og som personlige kort til jule- og bursdagsgaver de skulle gi bort. Å kjenne en symaskin er en nyttig sak for begge kjønn, så det er fint å starte tidlig.
* 5 om dagen * Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. oktober 2008 tusen takk for gode tips, det skal vi gjøre...hehe...går hardt utover stoffene mine her, men ho får god trening. er en helt enkel maskin, så er ikke noen mønster å velge i, kun sikk sakk og rett søm. det synes jeg er så gøy, når ho finner ut av ting holiker å gjøre, og ikke bare tv og film og slike ting.... ho bruker lapp for det ene øyet også, så dette blir en god trening for det også....
Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #4 Skrevet 27. oktober 2008 Ja, alltid fint når de selv oppdager aktiviteter og videreutvikler dem etter eget hode. Selv med sikksakk og rettsøm kan det jo bli mye fin slalomkjøring og snirklerier... og som du sier, sikkert god trening å gjøre det med kun ett øye (skal hun ha lappen lenge?).
* 5 om dagen * Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 27. oktober 2008 ja, ho er helt i hundre her, men nå er det slutt på stoff :-)) det blir mye rart ja, også kan ho nesten alt nå på maskinen. de små lærer så fort. ho har hatt lappen i 3 år, og skal nok bruke den en god stund enda. for et år siden,var ho igjenom en øyeopprasjon pga skjeling...uff,var tøff periode for oss, men ho er blitt 100% fin.
Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #6 Skrevet 27. oktober 2008 Broren min hadde samme operasjon og lapp da han var liten - etterhvert gikk det over til å ha briller med lapp over halve glasset for å "tvinge" øyet inn dit det skulle. Skjønner godt at det har vært tøft for dere alle. Men når mye er vanskelig er det ofte ekstra godt å kunne balansere det med den typen mestringsfølelse jenta di sikkert har nå, etter å ha blitt symaskinmester!
* 5 om dagen * Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 27. oktober 2008 ja,det er på det nivået vi er nå, ang brillene, og lapp.skal prøve å unngå vanlige briller, så lenge øynene er mulige å justere enda. nå går det i papirsying her, og det var også stor stas.... kjempetakk for ideen din :-))
Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #8 Skrevet 27. oktober 2008 Ingen årsak, og lykke til med øynene også! Skal se hun dukker opp i Designerspirene med papirklær...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå