Ladycaliente Skrevet 27. oktober 2008 #1 Skrevet 27. oktober 2008 Kort tid etter jeg fikk vesla mi..ble hun stemplet som kolikk unge..hun var rene h..... å ha med å gjøre og jeg holdt på å fly på veggen.. Men jeg følte det egentlig var noe annet enn luftsmerter..da hun egentlig ikke viste noe tegn på det..Måtte også slutte å amme etter 2 mnd da hun ble kjempe irritert ved puppen. Begynte da å lese litt om kidd og kiss..og hun hadde så og si alle symptomene. Snakket med de på helsestasjon om min mistanke og om jeg skulle oppsøke manuellterapaut. Nei det var i hvertfall ingen vits sa de..For kiss syndromet hadde hun i alle fall ikke..jeg måtte bare smøre meg med tålmodighet..dette ble bedre med tiden.. Oppsøkte også kiropraktor..men han var til ingen hjelp.. det ble litt bedre da hun var 2 og en halv mnd..men har også vært opp og ned...så tenkte at nå blir det sikkert bedre og bedre. Men for en uke siden, mistet hun nesten all matlyst og ble skikkelig irritert når hun fikk flaske og ellers veldig grinete..dessuten hadde hun begynnt å krumme seg skikkelig til en C. da tenkte jeg at NÅ følger jeg min intuisjon og kontakter manuellterapaut..skader jo ikke. Vi var der første gang i dag..og min mistanke ble bekreftet. Hun fikk diagnosen kiss syndrom med nedsatt sidebøy på venstre side. (Hun er nå nesten 4 og halv mnd) Så blir så provosert at hs utelukket totalt noe de ikke hadde peiling på. Så dere med "kolikk" barn..slå dere ikke til ro med at det går over når dere føler det ligger noe mere bak.
Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #2 Skrevet 27. oktober 2008 Hei, Vi har dessverre opplevde noe tilsvarende. Gutten vår lå nesten hele tiden med hodet til den ene siden, bare "favorittside" sa helsestasjonen, det ville gi seg og vi skulle bare stimulere han til å snu seg. Stilmulerte og stimulerte uten framskritt, tilbake på helsestasjonen og ble henvist til fysioterapeut som sa akkurat det samme. Og til slutt betalte vi selv for behandling hos manuell terapeut og privat fysioterapeut - også KISS. Fordi vi kom så sent i gang hadde hodet hans blitt nokså skjevt. Nå er han frisk av KISS, men er fortsatt noe skjev i hodet. Han er snart 1 år og vi går til osteopat for å løse opp spenninger i hodet. Veldig synd man ikke blir tatt på alvor av helsestasjonen. Jeg sa i fra etter på og det satte de faktisk pris på.
mamman til to gutter Skrevet 27. oktober 2008 #3 Skrevet 27. oktober 2008 På helsestasjonen vi hører til har de heldigvis fokus på kiss og generelt låsninger i nakke/rygg, så vi ble raskt henvist til fysioterapeut, som henviste oss videre til manuellterapeut som behandlet. Men jeg har en venninne som ikke er like heldig, hun fikk aldri til ammingen og begynte med flaske, men datteren økte aldri mengden mat hun spiste og etterhvert begynte hun til og med å spise mindre. "Gi henne mat sjeldnere, hun rekker ikke å bli sulten" var all hjelp helsestasjon kunne komme med. Etter mye masing lot de fysioterapeuten se på henne og det var "hvertfall ikke låsninger i nakke". Til slutt kom de seg på sykehuset gjennom kjente som jobbet der og da fikk de endelig hjelp! En manuellterapuet fikk løst opp nakken og de har fått hjelp av fysioterapeut og til og med ernæringsterapeut fordi datteren rett og slett hatet alt som hadde med mat og spesielt melk, å gjøre. Jeg snakket med fysioterapeuten vi har gått til om dette og hun sa at det var en del fysioterapeuter som mente kiss var en "motediagnose" og at det egentlig var bare tull! Heldigvis er det også mange fysioterapeuter som mener det motsatte og vet at mange manuellterapeuter jobber det de kan for å få diagnosen mer kjent og akseptert. Lykke til med videre med datteren din og håper hun blir helt bra:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå