Gå til innhold

Er UIV farlig? hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På torsdag var jeg på kontroll og fikk L3 i urinen... Den ble sendt på dyrkning. Har ikke hørt noe idag fra legen, så jeg ringer imorgen for å få svar på prøven min.

Jeg ville høre her fordi jeg har egentlig kjent litt symptomer...svir litt når jeg tisser og er litt smådårlig, fryser og sånn.. Så jeg tror kanskje det er uiv denne gangen... har hatt den på dyrkning mange ganger men aldri blitt infeksjon.

Men det jeg lurer på er..hvorfor er det egentlig farlig med uiv i graviditeten? Og det er vel bare farlig om man går med det lenge..? Får jo vite det i morgen om jeg har en infeksjon...

Er foressten 38 + 5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uvi er jo farlig fordi det kan gå til nyrene, og da er det en helt annen historie med både smerter og behandling.

Derfor må uvi behandles med antibiotika så raskt som mulig.

Men vet ikke om det har noen påvirkning på fosteret egentlig?

Skrevet

såvidt jeg har forstått kan det sette igang fødselen.

Skrevet

Akkurat det med å sette i gang fødselen gjør ikke så mye ;) ;) Hehe.

Skrevet

Det kan føre til premature rier, nyrebekkenbetennelse, permanente skader på nyrene, nyresvikt og sepsis ( blodforgiftning).

God bedring da :)

Skrevet

Svir du når du må på do så er det nok urveisinfeksjon. Ville komt meg til lege med ein gang og fått antibiotika.

Skrevet

Ringte idag og det var ingen bakterievekst... :) :)

Skrevet

jeg har uiv får 2gang nå.. fått noe pencelin greier jeg skal gå på.. så sjekker de igjenn noen dager etter kuren. ikke vondt å tisse, men vondt i ryggen og magen.. skikkelig ubehagelig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...