tante grusom master of law Skrevet 27. oktober 2008 #1 Skrevet 27. oktober 2008 Min to-åring ser en eller to episoder av drømmehagen på kvelden. Prøver å bare la han se en episode, men han greier ofte å "overtale" meg til å se en til...Svak er jeg.
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 27. oktober 2008 #3 Skrevet 27. oktober 2008 En drøy halvtime om morgenen kanskje, hvis vi har tid, og en times tid på kvelden. Playhouse disney her i gården, og det er både lærerikt og hyggelig, så har ikke det minste dårlig samvittighet. Vi ser på sammen og snakker om ting, er så koselig så )
pinglo Skrevet 27. oktober 2008 #4 Skrevet 27. oktober 2008 Har ikke noen tv kanaler vi. ) Men hender jeg setter på en dvd med Noddy, Byggmester Bobb eller Tommas Toget. Eneste filmene vi har til henne..hehe En film varer vel litt under 1 time, men det er ikke hver dag vi setter på en film.
Koseklompen Skrevet 27. oktober 2008 #5 Skrevet 27. oktober 2008 Det varierer veldig.. Har ikke tv-kanaler så det blir til at det blir satt på en dvd med en av hennes filmer. Noen dager ikke noe, noen dager litt og andre dager mer....
erteposen + 4 Skrevet 27. oktober 2008 #6 Skrevet 27. oktober 2008 Barnetv, eller en annen film om de ikke vil se det.
Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #7 Skrevet 27. oktober 2008 De ser ca 30 min på morran mens jeg ordner meg på badet, så ser de tv en halvtimes tid når de kommer hjem fra barnehagen (da er de slitne og synes det er godt å ligge på et pledd å se tv mens jeg lager middag), og Drømmehagen....1 1/2 timer ca...noen dager mindre og noen dager litt mer hvis det er helg og skikkelig ræva vær.... Eldstemann ser nok litt mer tv enn de små, han sitter jo sammen med oss å ser litt tv på kvelden før han skal legge seg. Jeg tror nok barn flest ser mye mer tv enn de fleste her innrømmer ;-))))) Jeg er mere nøye med HVA de ser...ikke alt er like bra... Viktigst å være litt bevist på at de er aktive og ikke blir passivisert av å se tv...
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 27. oktober 2008 #8 Skrevet 27. oktober 2008 Enig med deg ugl@ ;o) Det viktigste er HVA, ikke hvor mye, selv om man bør jo finne en grei balansegang med tanke på mengde også. 4 timer tv hver dag er helt unødvendig f.eks ;o) Det kan man jo si om oss voksne og, men det hender vel av og til det....hehe
Meg og bøllegutta!! Skrevet 27. oktober 2008 #9 Skrevet 27. oktober 2008 Det varierer veldig. Noen dager ingenting, andre dager altfor mye; ) Nå for tiden våkner en eller begge veldig tidlig ( rundt kl 6) og da blir det litt Tv på morran.Jeg eller mannen min har alltid god tid på morgenen så vi lar de slappe av med litt TV og stresser ikke avgårde. De ser ofte på Tv ca 30 min på morran, men vi dusjer og ordner oss. Så spiser vi og kler på oss og så leker de eller ser litt mere TV.MInsten på 20 mnd har ikke så mye ro i rumpa da, men eldstemann på 3 1/2 kan konsentrere seg lenge. Så får de lov å se mens jeg lager middag etter barnehagen. ¨Så er det barne Tv da............... På finværsdager er det ofte ikke noe TV bortsett fra morran og ofte skjer det jo andre ting på ettermiddagene som turn, gjester, resier bort på besøk osv........ Men det er da dager hvor det blir noen timer forran skjermen også ; ) hehe Ikke ofte da ; )
HeldigeMEG:) Skrevet 27. oktober 2008 #10 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg har problemer med den trenden vi har fått inn i huset.. Mini ser på tv i 1time før barnehagen i ukedagene,til og med kanskje 1.5time.. så er han i barnehagen fra 10-15 og når vi kommer hjem setter han seg foran cartoon og kan sitte til 19.. det er 5-5.5 time hver dag! Greit er ikke hver dag, for mandager er vi på svømming og da blir det tv på morran og etter barnehagen frem til kl17 mens jeg lager middag! I Helgene er vi i skogen,lekeland etc.. vi finner på ting hele tiden.. men vi sliter i hverdagen. der far er på jobb og er hjemme 17-18.. ikke så lett for meg som er i uke 38 å aktivisere han hele tiden. prøver... skal jobbes masse med fremover. Vi prøver.. Råd tat jeg gjerne i mot=)
cherry coke Skrevet 27. oktober 2008 #11 Skrevet 27. oktober 2008 Max en halvtime. Hun er 3 år og ikke så opptatt av tv. I helgene blir det litt mer da vi av og til leier en film som vi ser sammen på kvelden=)
tonebf Skrevet 27. oktober 2008 #12 Skrevet 27. oktober 2008 Sønnen min ser sjelden på tv han... Er ikke interssert i det! Leker heller, eller er ute og leser bok Hender han ser på barnetv men sjelden! Han er 3år
MintCondition Skrevet 27. oktober 2008 #13 Skrevet 27. oktober 2008 Hun blir 3 i januar, og ser kanskje halve barne-teven...så skrur hun av Så kanskje en halvtime eller så?
Ville Vera Skrevet 27. oktober 2008 #14 Skrevet 27. oktober 2008 Hehe, må bare spørre pingo over her. Har dere ingen tv kanaler? Imponerende, hadde ikke jeg klart meg uten
Jentemamma-03&Guttemamma-07 Skrevet 27. oktober 2008 #16 Skrevet 27. oktober 2008 Akurat hvor mye hun vill ;P begynte med dette at hun kunne få se hvor mye hun ville og jeg fikk det resultatet jeg ville med at hun heller vill være ute eller leke :-) Ser på tv kanskje 2timer vær dag. (hun er 5år)
cherry coke Skrevet 27. oktober 2008 #17 Skrevet 27. oktober 2008 Det er ikke sikkert at barna ser mer tv enn de voksne innrømmer Ugl@=) Kanskje mange gjør som meg? Jeg slår ikke på tv'en før i 17.30-18 tiden uansett jeg. Og det er heller ikke alle barn som er interessert i tv. Jenta på 3 er ikke det. Hun bruker å sitte ved kjøkkenbordet å pusle, tegne mens jeg lager middag. Eller så hjelper hun til. Synes alt for mange bruker tv'en som en slags barnevakt.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 27. oktober 2008 #18 Skrevet 27. oktober 2008 Ingen ting. Jeg ser Fragglene på fredager og da er hun pokker ta meg nødt til å se sammen med meg:)
Mom2Two Skrevet 27. oktober 2008 #19 Skrevet 27. oktober 2008 Alt fra 0-30 min per dag. De er egentlig ikke så interesserte. Eldstemann er interessert i sport da, og ser gjerne det om han får lov, de viktige fotballkampene og slikt.
Honningmelon Skrevet 27. oktober 2008 #20 Skrevet 27. oktober 2008 Eldste som blir 5 år i januar ser vel 1-1 1/2 time pr. dag, mens minsta på 2 år ser ofte bare Barne TV.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå