Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2008 #1 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg kjøpte cherrox fra obs iår. Har tidligere vintere hatt Skofus cherrox og vært fornøyd med dem. Nå fikk jeg anbefalt disse av en jeg kjenner, og kjøpte de. Litt billigrere (uten at jeg egentlig tenker pris. Heller kvalitet) Mèn, lillegutt blir våt på beina av dem. Det ble han ikke av skofus sine. Han har veldig varme bein, og hater å ha på ullsokker for det syns han klør. Om han blir våt på beina av svette, eller om støvlene ikke er tette er jeg usikker på. Noen andre som har erfaring med disse støvlene? Jeg kommer uansett til å kjøpe andre støvler til han, og eventuelt ha disse som reservestøvler. Noen som har forslag om støvler som er supre til en med veldig varme føtter?
~~DoraDora~~ Skrevet 27. oktober 2008 #2 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg har ikke noe å si på de. Begge mine eldste har slike, og de har aldri blitt våte pga væte. Men yngste av de svetter lett, og var fuktig på beina en dag han hadde de på. Det var tørt og mildt ute, så jeg tror rett og slett det var for varmt og tett for ham den dagen. Husk at ingen cherroxer puster....og de blir lett for varme ved "feil" vær.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2008 #3 Skrevet 27. oktober 2008 Mulig det er for varmt vær for han å ha de på nå da. men hva bør jeg ha på han nå om dagen når det ikke regner da? Joggesko blir litt i kaldeste laget når han ikke vil ha på ullsokker. Hjelper ikke at han har bomullssokker under. Han bare klarer ikke ull i det hele tatt. Finnes det fleece-sokker kanskje? Eller annen type sokker som "puster" - varmer og ikke klør?
~~DoraDora~~ Skrevet 27. oktober 2008 #4 Skrevet 27. oktober 2008 Vanlige støvletter/skoletter med for inni. (Pustende...) Jeg har kjøpt Friends sine skoletter på obs som de har på når det ikke er vått. De holder føttene varme og fri for svette siden de puster. De koster kun 250 kr Cherroxer skal kun brukes i slapsevær/regn og når det er kaldere enn 4 grader. Er det regn, varmere enn 4 grader kan du ta på støvler og feks Janus ullsokker.
katta og co Skrevet 27. oktober 2008 #5 Skrevet 27. oktober 2008 Vi har ikke hatt noen problemer med cherroxene. Snuppa sine ben er tørre og varme. Hun har hatt de på når det har vært vått og kaldt ute.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2008 #6 Skrevet 27. oktober 2008 Hm. Kanskje jeg skal gi de en sjanse til. Men ikke bruke de når det er varmt. Trodde kanskje de ikke var tette, men det er sikkert vamen/svette som heller er problemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå