Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2008 #1 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg har kjøpt engangsinnlegg.. Så mange som snakker om ullinnlegg, men er ikke det bare mye ekstra jobb med vask osv?? Bruker bh med puter i så blir jo litt ekstra varme pga det. Ammer vel ikke mere enn 7-8 uker så synes det er litt bortkastet å kjøpe slike av ull... Hvor mange par bør man evt. ha?
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2008 #2 Skrevet 27. oktober 2008 Hvorfor skal du bare amme 7-8 uker? Jeg har to par i ull,men de bruker jeg kun på kalde dager utenpå de i papir. Ellers brukte jeg cicco i begynelsen og nå som jeg ikke lekker så mye har jeg gått over på natusan sine som er billigere.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2008 #3 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg brukte chicco sine engangsinnlegg og var fornøyd med dem. Ullinnlegg for å holde puppene varme er bare tull, det alene forhindrer ikke brystbetennelse uansett. Det viktigste for å slippe betennelse er å unngå å få bakterier på brystvortene, dvs vaske hender før man ammer. Så hjelper det generelt mot betennelse å holde hele kroppen varm, for da kan kroppen bruke energi på å jobbe mot bakteriene i stedet for å prøve og holde kroppen varm. Ullinnlegg rett på puppene syns jeg er ekkelt. Ull med gammel melk syns jeg ikke høres renslig ut i det hele tatt uansett hvor godt man prøver å vaske dem. Jeg ville holdt meg til engangsinnlegg hvis jeg var deg, men unngå feks natusan sine som ikke "kapsler inn" melka for da blir man lettere sår.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2008 #4 Skrevet 27. oktober 2008 Pga. erfaring i fra tidligere svnagerskap. Melken min blir for dårlig dessverre etter kort tid... HI
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2008 #5 Skrevet 27. oktober 2008 Enig re natusan. De er også vonde i starten pga at brystvortene setter seg fast i dem. Chicco sine er bra, eller de som selges på babykos. husker ikke navnet. Ullinnlegg er greit å ha over. Uansett pass på at du ikke blir kald noen steder , ikke bare på puppene. Brystbetennelse er det værste som fins!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå