Gå til innhold

Sykmelding...

lisasmurf med 2 herlige små

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmm.. jeg blir litt rar av det her jeg. Jeg var hos legen på fredag og fortalte om litt vonde kynnere og siden hodet var festa og greier fikk jeg beskjed om å ta det mer med ro. Jobber 80% i barnehage og det er ganske slitsomt. Og jeg ser lissom ikkehelt at jeg ksn at det så mye mer med ro heller, kan jo lissom ikke bare la en unge sitte å grine fordi jeg ikke orker.

Jeg tenkte på fredag at jeg ikke gadd å be om mer sykmeldig enda, for jeg skal allikevel bare jobbe 3 dager denne uka.

Fortalte til min sjef idag at jeg var kjempe sliten etter forrige uke og at jeg hadde fått beskjed om å ta det mer med ro. Og HUN foreslo at jeg burde ta mer sykmelding, ingen vits at jeg skulle slite meg helt ut. Og det er jeg enig i, planen var igrunn å se an dagen idag og ringe legen igjen imorra. Så snakker jeg med en av kollegaene mine, og hun mente at jeg nesten burde ta 100% sykmelding. Det er jo sikkert for at da får de jo inn vikar. Snakka med sambo om hva han syns jeg burde gjøre og han mener også at jeg bare kan kjøre på med 100% SM fordi han ser hvor sliten jeg er. BAH... nå veit jeg egentlig ikke helt hva jeg skal gjøre. Det er jo bare to uker igjen til permisjon nå, men kunne tenke meg å jobbe litt, for tror det blir litt trådt å gå hjemme og, men på en annen side er det jo sikkert best for både meg og barnet. WHAT TO DO? skal jeg be om 50% eller 100% SM. Skal jo sef snakke med han imorra, men han pleier alltid å spørre meg hva jeg ønsker...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke enkelt nei...er i akkurat samme situasjon som deg. Jobber i barnehage, og er 20 % sykemeldt. Har vært det i to uker nå, og merker at den ene dagen i uken er veldig god å ha hjemme. Får henta meg inn litt. Men er så utrolig sliten, og sjefen min og samboern min er vil at jeg skal utvide sykemeldingen. Men vet da jammen ikke hva jeg sakl gjøre. Har 4 uker til permisjon, og er redd jeg kommer til å kjede vettet av meg hjemme....men er kanksje lurt å ha litt krefter til jenta kommer også....er et skikkelig dilemma.

Så hva gjør man liksom..... Man får vell høre på kroppen, men er ikke lett å legge inn årene gitt....

Skrevet

Akkurat det jeg er redd for og.. at jeg kommer til å kjede meg. Men som sambo sier: hvis det er den eneste grunnen til ikke å sykmelde seg er ikke valget så vanskelig vel. Da får man heller planlegge litt kafebesøk med venninner på ettermiddagen/kvelden. Han har jo helt rett.

Skrevet

Ikke lett det der... Jeg er sykemeldt 40% de siste 2 ukene nå før jeg går ut i permisjon. Veldig deilig med 2 dager fri samtidig som jeg er glad for de dagene jeg kan være på jobb også. For min del hadde det nok blitt litt kjedelig å gå hjemme 100% nå. Men nå er jeg i ganske god form også, selvom jeg selvfølgelig er sliten og ikke orker å gjøre noe særlig mer enn å jobbe. Ikke like sosial lenger for å si det sånn:)

Hvis du er kjempesliten vil jeg nok anbefale deg 100% sykemelding. Er jo ikke tiden for å presse seg selv nå.

Lykke til!

Skrevet

Hei til dere alle!

Ville nok valgt å gå ut i 100 % sykemelding, når dere har såpass kort tid igjen til permisjon likevel. ingen som takker dere for at dere sliter dere ut. Det er ikke tiden for stress og bekymringer nå. Relax, ta vare på dere selv, det fortjener dere. Bruk tiden hjemme, slapp av, kos dere med siste forberedelser. Dagene går fortere enn dere aner, likevel. Og - fødselen kan komme før du aner, godt å være utvilt da.

Sist svangerskap ble jeg sykemeldt 100% 1 uke før permisjonen startet. Og godt var det, jeg hadde bare hatt perm 4 dager da tulla kom sprettende! :) Slikt kan skje også en førstegangs, tydeligvis.

Så ta vare på dere selv, ingen andre gjør det bedre .... :)

Lykke til!

Skrevet

Da blei det full sykmelding på meg idag. Har sovet skikkelig dårlig i natt og blir dødsliten a bare å gå på butikken som ligger 100 m borti gata. Litt deilig å kunne slappe av litt og kjenner jeg.

Skrevet

Forslag: Siden også sjefen din synes du skal ta det med ro og sykemelde deg så gjør det 100%. Da får de inn en vikar og du slipper å få dårlig samvittighet for det.. Kjeder du deg så virker det som du har snille kollegaer som sikkert gjerne tar deg imot på besøk. Da kan du jo sette deg godt til i en sofa og være eventyrtante en stund :-) Er vel ikke mangel på barn som liker å bli lest for i barnehagen deres, heller ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...