Gå til innhold

Hvorfor må jeg koke curry?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Greit, jeg er antakelig avviker og alt det der, men jeg liker gulost med curry paste. Masse curry paste. Favoritt: Jalfrezie. Det står riktignok på glasset at This product must not be consumet uncooked, men det har jeg gladelig sett bort fra, siden innholdsfortegnelsen ikke tilsier at noe skal være giftig, og jeg har puntlærsmage. Ikke kan det være for bakterieinnholdet heller, for da hadde jo glasset vært uten holdbarhet uansett, mens det i virkeligheten holder til bortimot evig tid. Altså - WARUM?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer jeg også på egenlig...

Skrevet

Sannsynligvis er det bare fordi smaken kommer best frem hvis den varmes, men jeg vil ikke ha noe erstatningsansvar på bakgrunn av den uttalelsen dersom du skulle få mageknip av det:)

Skrevet

Fordi noen mener god smak måååå kombineres med arbeid.

Vi lever også i beste velgående etter å ha spist ukokt curry i en årrekke. Men mulig vi også har puntlærsmage (aner ikke hva det egentlig er, men det høres bra solid ut).

Skrevet

jeg tror det er på grunn av bakterier, faktisk. jeg har ikke puntlærsmage, og jeg ble dårlig en gang. en annen jeg kjenner kjøpte børek med indisk fyll som tydeligvis ikke var kokt/varmebehandlet nok, og han fikk herpeslignende byllevekster i hele munnen og nedover svelg, og fastlegen lurte på om han hadde sugd mange menn i det siste...

Skrevet

Hadde kjæresten kommet hjem med herpesbyller på grunn av ukokt curry hadde jeg nok blitt lettere mistenksom.

Skrevet

Ok, og det er bevist at det skyldtes curry??? Det er noe skremmende overbevisende med formuleringen "herpesliknende byllevekster".

Skrevet

jeg kan avkrefte at denne historien dreier seg om min nåværende/daværende kjæreste, og det er derfor all grunn til å tro denne personen når han forteller meg at han ikke hadde vært og kost seg ved Sognsvann.

i den grad man kan bevise noe som helst, var fastlegen klar på at dette utbruddet skyldtes krydderet. det er kjent at krydder produseres under møkkete forhold, og en blomstrende bakterieflora kombinert med krydderstyrken (som kan gi hudutslett bare i seg selv) skapte en synergieffekt som ble ganske så lei for min kjære bekjente. dere er herved advart.

Gjest Siklerotte
Skrevet

Hahahahha!!! Nei, den kjøper jeg ikke! Ble nok litt vel mye Sognsvann den sommeren...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...