Gå til innhold

Smålighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er faktisk temmelig sjokkert over den smålighet som rår ute i samfunnet, om det er slik at de syn som her kommer til utrykk er representativt for samfunnet forøvrig.

Jeg trodde ikke at det faktisk fantes en sånn hets mot trygdemottakere. Det er snylting å ta i mot overgangsstønad etter et samlivsbrudd, når en er alene med et barn. Det er snylting å ta yrkesretta attføring, det er snylting når en mottar rehabiliteringspenger, og grunnstønader, det er snylting når en er arbeidsledig, og det er snylting å bli arbeidsufør og motta uførepensjon.

Er dere faktsik så intoerante, og usympatiske at dere ikke unner de som kommer ut for ulike livs og helse situasjoner relativt lave ytelser til livsopphold? Går det ikke an å heller være glad for at en har helsa i behold, og ikke skule på naboen fordi hun går på attføring? Får støtte mens en omskolerer seg for å komme seg i arbeid igjen?

Går det ikke an å si at det faktisk er fint at vi lever i et land der hun som blir alene med et barn faktsik ikke må reise fra hus og hjem, og ikke greie seg selv eller barnet, i en OVERGANGSPERIODE, til hun får komme i orden og gjenge igjen i livet sitt.

Det er faktisk litt flaut å se hvor smålige folk er. Det er pinlig. Men det er godtatt å selv kasje inn på 6xG i sykepenger og permisjonspenger, og få barnetrygd og kontantstøtte på toppen. Det er helt OK.

Men nåde den som får litt mer alvorlige helseproblemer, som trenger støtte litt ekstra, de skal få misbilligende blikk og kommentarer om hvor en byrde de er på systemet.

PS. Jeg jobber, og samboeren min jobber, og vi bor sammen og mottar barnetrygd. Som også er en sosialt akseptabel trygdeytelse, for den får jo alle. PINLIG SMÅLIGHET!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du peker på viktige ting her, HI. Mine erfaringer er at selv de som jobber på Nav og skal hjelpe er smålige(ikke alle selvsagt). De mest smålige har jeg faktisk møtt på Nav! Er det da håp, lurer jeg?

Skrevet

Å, de som hyler høyest nå og oppfører seg mest smålig, tror jeg kommer til å være overlykkelige den dagen de kanskje står i en situasjon hvor noen av trygdeytelsene kommer dem tilgode;) Ingen vet hva morgendagen bringer, vet du.

Slapp av, sannheten vil gå opp for dem også en dag.

Skrevet

Ja, det får vi håpe! For meg ser det for øvrig ut at jo mer smålig jo mindre intelligent!

Så om de mest smålige innser at de er det uten at hele deres tilværelse snus på hodet, det har jeg dessverre ikke stor tro på...

Sukk.

Skrevet

Det er jo ren og skjær misunnelse det er snakk om. De føler vel at mens de sliter og strever for pengene, så er det noen som bare får. Det de IKKE tenker på, er hva som ligger bak det at noen får, og hvilken hverdag og problemer de som får noe har.

Menmen.... Jeg får det jeg har rett på utfra min situasjon, og det vil de også den dagen de er i samme situasjon som meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...