Gå til innhold

ei lita prematur jente med Downs Syndrom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er foreldre til ei jente som ble født 10 uker for tidlig. 4,5 uker etter fødselen fikk vi vite at hun hadde Downs, hun er helt frisk men vi sliter med å få henne til å spise på flaske/ pupp. Noen av dere med erfaring som kan gi oss råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt barn ble tatt med keisersnitt en måned før termin. H*n slet med pusten og ble matet med sonde den første uken. H*n sovnet hver gang jeg forsøkte å amme h*n i begynnelsen. Til slutt måtte de skjære ned på sondingen for å få h*n til å ta puppen.

Skrevet

Om hun sliter med å suge på flaska og du ikke har prøvd Dr.Browns flasker så anbefaler jeg disse. For oss er de som å komme til himmelen for jenta vår "satte melka i halsen" hele tiden både med pupp og andre flasker, men nå går det som en lek.

Skrevet

Min gutt har down og ble født 4 uker før termin. Han ble sondet den første tiden. De måtte etterhvert kutte ned på sondingen så han ble skikkelig sulten. Da tok han etterhvert flaske. Vi måtte også bruke dr. Brown smokker til å begynne med for at ikke melken skulle komme for fort. Han ville ikke ta brystet da det kom for fort der også. Han er også veldig sensitiv når det gjelder tp på melken. Blir den for varm, renner den for fort. Han vil ha nesten romtemperrert melk! Nå er han snart 4 mnd og spiser som bare det av flske med Avent smokk nr 2. (vi brukte nr 1 veldig lenge)

Lykke til med spisingen

Skrevet

Takk for svaret. Hun spiser litt fra Dr. Brows flaske, men ikke nok. Har prøvd å kutte ned sondemat, men hun ble bare trøtt og spiste ikke noe særlig mer...

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...