♥ strikkemor ♥ Skrevet 27. oktober 2008 #1 Skrevet 27. oktober 2008 Ka i all verden kan eg laga -bortsett frå eplekaka og eplemos..?
Angie77 Skrevet 27. oktober 2008 #2 Skrevet 27. oktober 2008 EPLESYLTETØØØØY!!! Det er noe av det beste jeg vet:) Vi fikk to kasser epler som vi skal sylte nå. Eplesyltetøyet trenger du ikke bare å bruke på skiva, du kan bruke det når du skal lage eplekaker senere også. Eller du kan bruke syltetøyet som dessert med fløte og kanel på, namme:)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 27. oktober 2008 #3 Skrevet 27. oktober 2008 De kan stekes som dessert, enten hele eller i båter i ovnen (med sukker og kanel) og legge dem på sprit eller noe sånn, sammen med kanelstenger. Mmm - *vil ha epletre i stedenfor plommetre*
♥ strikkemor ♥ Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 27. oktober 2008 Hørtest godt ut! =) Oppskrift og veiledning? =)
♥ strikkemor ♥ Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 27. oktober 2008 Eg har bare saftkokar eg, og det funke vel dårlig eller? Tenke du på sånn "pressa" saft kanskje?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 27. oktober 2008 #7 Skrevet 27. oktober 2008 Nei jeg aner ikke helt hva jeg mener, hehe. Det er kanskje presset når jeg tenker meg om - noen steder kan man gå sammen om å låne presse til det bruket (faren til kona til svogeren min driver med sånt). Men ikke søren om jeg aner hvordan det går for seg, hehe *amatør på kjøkkenet*
mammarettogslett Skrevet 27. oktober 2008 #9 Skrevet 27. oktober 2008 eplebåter i en ildfastform, hakkede mandler og kanel over , så rører du sammen margarin, havregryn og sukker og har på toppen. en halvtime i ovnen på..hm ca 200 eller 225 grader tror jeg (husker ikke helt) serveres med is eller vaniljekesam ved siden av..mmmm!
___ Skrevet 27. oktober 2008 #10 Skrevet 27. oktober 2008 Hvis du har en kjølig kjeller eller et annet fornuftig sted holder de seg i mange uker. Da har du god tid på deg til å lage mye godt. Stekte eppler, tilslørte bondepiker, epple i salaten, stekte eppleskiver til kotteletter osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå