Gå til innhold

HJELP!! Har fått ein KASSE med epler her..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ka i all verden kan eg laga -bortsett frå eplekaka og eplemos..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

EPLESYLTETØØØØY!!! Det er noe av det beste jeg vet:) Vi fikk to kasser epler som vi skal sylte nå. Eplesyltetøyet trenger du ikke bare å bruke på skiva, du kan bruke det når du skal lage eplekaker senere også. Eller du kan bruke syltetøyet som dessert med fløte og kanel på, namme:)

Skrevet

De kan stekes som dessert, enten hele eller i båter i ovnen (med sukker og kanel) og legge dem på sprit eller noe sånn, sammen med kanelstenger. Mmm - *vil ha epletre i stedenfor plommetre*

Skrevet

Og saft!

Skrevet

Hørtest godt ut! =)

Oppskrift og veiledning? =)

Skrevet

Eg har bare saftkokar eg, og det funke vel dårlig eller?

Tenke du på sånn "pressa" saft kanskje?

Skrevet

Nei jeg aner ikke helt hva jeg mener, hehe. Det er kanskje presset når jeg tenker meg om - noen steder kan man gå sammen om å låne presse til det bruket (faren til kona til svogeren min driver med sånt). Men ikke søren om jeg aner hvordan det går for seg, hehe *amatør på kjøkkenet*

Skrevet

eplebåter i en ildfastform, hakkede mandler og kanel over , så rører du sammen margarin, havregryn og sukker og har på toppen. en halvtime i ovnen på..hm ca 200 eller 225 grader tror jeg (husker ikke helt)

serveres med is eller vaniljekesam ved siden av..mmmm!

Skrevet

Hvis du har en kjølig kjeller eller et annet fornuftig sted holder de seg i mange uker. Da har du god tid på deg til å lage mye godt.

Stekte eppler, tilslørte bondepiker, epple i salaten, stekte eppleskiver til kotteletter osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...