Gå til innhold

Aviser og vold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært innom nettavisene og lest i dag, og sitter nå kvalm og lamslått, og tildels tårevåt tilbake (er på jobb, ja....)

Hvem er disse menneskene som kaster en unge i veggen og dytter papir i nese og munn på han?

Hvem voldtar en mor mens ungen på 3 er i samme seng? Jeg blir helt matt!!! Og så blir jeg litt skremt over at det står på nettet der mine unger er inne. Jeg har oppfordret til lesing av nyheter, men tror jeg må trekke det tilbake....

Hva syns dere, bør det stå så tydelig i avisene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror at vær-varsom-plakaten er stuet godt vekk i en krok i visse redaksjoner! Grusomme detaljer trykkes inn i ansiktene våre. Husker du overskriften i VG i vår: "Slått ihjel med slegge"? Det er helt unødvendig, det blir for mye!

Skrevet

er det rett å sensurere verden?

Skrevet

Trenger ikke sensurere verden, men trenger ikke nødvendigvis klistre all dritten med store typer få forsidene heller. Med tanke på hva barn får med seg kunne de gufne detaljene godt stått inne i avisen. På nett blir det verre selvfølgelig, blir vel desto viktigere å prate med ungene om hva de leser/er i nyhetene da.

Skrevet

Om det er rett blir for filosofisk og altomfattende til å besvares her, for faktum er at verden allerede er sensurert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...