Gå til innhold

April: Aprilbaby


Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09

Anbefalte innlegg

Stemmer det at mannen din er elektriker? *kjent for å huske feil, men tar en sjans*

 

Er det uhøflig å klage på en meterpris på kabel når den oppgis til 70 kroner, når gubben vet den koster under 20 inn (de handler samme sted som elektrikeren)? Eller er det bare den fortjenesten man må forvente å betale et elektrikerfirma?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det stemmer at han er elektriker. Du husker veldig bra synes nå jeg :) Gubben lurer på hva slags kabel og hvor mange meter det er snakk om? Han sier at det vanlige påslaget (hvis det ikke er noe spes) er 40% i tillegg til listepris der de handler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hva kabelen heter, men det er vanlig sånn som er inni vegg/tak mellom sikringsboks (skrusikring) og stikk/bryter/takpunkt. Trekkerør hadde vi lagt selv på forhånd etter avtale med samme elektrikerfirma (som hadde godkjent det). Kabelen ble den største utgiften med hele rørleggerjobben plutselig, noe vi ikke helt hadde regnet med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med du fortsatt snakker om elektikeren og ikke rørleggeren?? :-)

Han sier her at det kommer litt ann på hvor stor jobb og hvordan det er regnet også. En del firmaer henter inn igjen noe av "tapet" ved at dere har trukket opp rør selv (logisk?!). Dette skal fortsatt være billigere for dere enn om firmaet hadde gjort alt, dere får bare en noe dårligere totalpris. Uansett synes han differansen fra 20 til 70 kr var veldig stor. Han lurer litt på om den prisen på under 20 kr er en rabattert pris elller butikkens pris. Øivind kan jo sjekke hva veiledende pris er. Her på Østlandet er vanlig praksis at man tar veiledende pris/listepris + 40%. Så han synes det høres litt rart ut. Ring dem og forhør dere og be om en forklaring når dere vet listepris hos grosist. Venner av oss fikk redusert sin elektikerregning med fler tusen ved å ta en telefon. Det er i allefall verdt et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vet jeg hvor den rørleggeren skulle blandes inn *fnis*

 

Vi har katalogen fra Onninnen (som er lev. av el-materiell både til elektrikeren og Øs jobb) og der står listeprisen til 16kr + moms (tror jeg det var). Så da fikk Ø litt bakoversveis da regninga kom på 70 + moms (riktignok med 30% avslag, men differansen er jo fortsatt rimelig stor). Han skal ha en prat med dem uansett - vi har feks ikke fått samsvarserklæringen ennå, og han vil ikke betale før han får den. Litt ekstra snytt føler han seg jo siden dette er et firma som ligger i samme bygg som Øs firma, og de dermed snakkes daglig (og gjør hverandre litt tjenester). Jatta, vi finner nok utav det, men jeg hater jo sånn pris-mas...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg godt. Føler meg smålig bare jeg ringer rundt og spør om pris på i vårt tilfelle murerjobb. Føler liksom at jeg ikke skulle spurt om det, bare betalt regningen når den kommer med rak rygg.... Synes godt dere kunne fått litt snill pris når det nærmest er bekjente av dere.. Det går jo ann å si en har sett kableprisen hos leverandør spørre litt rundt prisen og si en stusser litt - utan å fremme en klage... Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han har ikke hatt tid til å "rive seg løs" fra jobben sin og gå bort ennå *ikke skjønne how*, men ser ut til at han har bestemt seg for å ikke gjør enoe mer utav det så lenge han får samsvarserklæringen. Han klagde nemlig først på mengden kabel siden han jo selv hadde lagt trekkerør og dermed visste hvor mye kabel som skulle til. Fikk ikke noe respons på den klagen, men de kuttet ned på timeprisen og kjørekostnadene siden de hadde ført opp kjøring to ganger (35km - det er 6km èn vei), siden de hadde glemt en ting gubben spesifikt hadde bedt dem ta med på forhånd, hehe. Så da får vi se da, jeg har i alle fall lagt bort penger til regninga sånn som den står nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...