Gå til innhold

Andre som er gravide ved hjelp av IVF, inseminasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter flere mislykkede inseminasjoner bestemte vi oss for å sette igang med IVF. Hadde først et avbrutt forsøk, men etter første fullførte forsøk ser det nå ut til at vi har lykkes. Har testa positivt på graviditetstest og blodprøve, men ikke vært hos lege enda, så tør nesten ikke tro det er sant før jeg får det bekrefta av noen andre.

Andre som har hatt hjelp? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Vi har fått hjelp med ivf behandling, hvor er det du har vært henne??

Vårt første forsøk ble det satt inn 2 befruktet egg men desverre ingen positiv test etter 14 dager så startet vi opp igjen etter 3 mnd, og begynte på forsøk 2 det ble satt inn 2 egg denne gangen og og gjett om eg var glad etter å ta testen etter 14 dager, den var POSITIV :) :) :) men så begynte jeg jo tenkle at det kan jo faktisk være tvillinger og gikk og ventet og ventet så var jeg på ultralyd i uke 7 og det var det 1 lite foster eller embryo så man kaller det men bankene hjerte og vi fikk høre hjertet og såg det tydelig på skjermen. Er overlykkelig og håper alt går bra :) Har kommet så langt må det bare gå bra :)

Hvor langt på vei er du??

Skrevet

Hei! Jeg sitter med en aih spire i magen! Har PCOS så jeg har ingen eggløsning... Fikk først et icsi i januar/februar pga dårlig sædprøve fra gubben etter kraftig influensa... Vi fikk vite at han måtte avlevere ny sædprøve 3 mnd senere for å få aih, og at et icsi forsøk da ville gå kjappere, så vi valgte det... Fikk satt inn 1 egg, ingen klaff. I april/ mai hadde vi første aih etter en bedre sædprøve, 1 moden eggpose, ingen klaff. Nå i september hadde vi andre aih, 2, kanskje 3 modne eggposer, tjo hei! hihi En eggpose på 21 mm, en på 18 mm og en på 14mm...

Til icsi brukte jeg 5 uker på sprøyter for å få modne eggposer og til første aih brukte jeg 4 uker. Når jeg skulle ha andre aih ble IE dosen økt endel fra første sprøytedag, og da tok det 8 dager... hehe Skal på UL nå på onsdag og gleder meg vilt til å se det (de?) bankende hjertet (hjertene?)

Gutten jeg har fra før er en pergo-gutt og griseflaks i følge gynekologen min... Er veldig enig med han der! hehe

Masse lykke til til dere begge her! Håper lykken går vår vei nå! :-D

Skrevet

Siden vi er et lesbisk par har vi vært i Danmark.

Etter egne beregninger er jeg mellom 6 og 7 uker på vei. Har time hos gyn om en uke. Gleder meg til å se liv der inne, da går det vel mer opp hva som skjer med kroppen akkurat nå. Man tør jo nesten ikke tro det er sant :)

Satte inn 2 egg, så er litt spent på om det er 1 eller 2, selv om sjansen for 2 er liten.

Lykke til til dere begge :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...