Gå til innhold

Gruer meg til Halloween :-(


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker ikke Halloween, og vil helst ikke gjøre noe ut av det. Iallefall ikke gå rundt og ringe på dørene til folk, det synes jeg er skikkelig ufint. Men størstejenta på 8 år har jo fått med seg dette gjennom skole og venner nå, og vil så veldig veldig gjerne ut og gå. Uff - hva gjør man?? Biter i det sure eplet og gjør mot andre det jeg ikke liker at andre driver med, eller skuffe avkommet noe enormt..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lar avkommet gå sammen vennene sine å ringe på, mens man later som det ikke skjer?

Skrevet

He he, har tenkt tanken ;-)

Men det er jo en smuuuule hyklersk...

Skrevet

jeg er heller ikke begeistret for halloween men det er jenta mi på 8 år! Hun og venninnene planlegger kostymer, lager halloween ting osv.de synest det er kjempespennende, det er jo forståelig og så får de jo godteri da vet du. Her som vi bor er det veldig mange barn (studentboliger for de med barn) så her kryr det av spøkelser,hekser og diverse på halloween.

Så jeg lar henne selvfølgelig gå sammen med de andre og håper på hun vokser det av seg med tiden:)

Skrevet

vi er alle hyklerske i mer eller mindre grad. dette er vel ikke det værste du kan gjøre mot moralen?

Skrevet

Hun er vel gammel nok til å tåle å høre at mamma syns dette er noe stort tull, men om du så veldig gjerne vil er det greit? Mener ikke at du skal prøve å gi henne dårlig samvittighet eller noe, men en 8 åring skjønner vel at foreldre og barn av og til ikke er helt enige om hva som er "kult"?

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Ja, du biter i det sure eplet, og samtidig bruker du litt positiv tid sammen med datteren din og forteller henne hva som er akseptabelt og ikke i forbindelse med Halloween.

 

Halloweenfeiringen har kommet så langt nå at det antagligvis ikke lar seg stoppe uansett.

Skrevet

syntes også halloween er helt utrolig teit, hvor ble det av julebukken? her brukes bare dagen som en unnskyldning for drittunger til å kaste råtne egg på husene til folk. fatter ikke hvorfor vi lar dette bølge over oss bare fordi "sånn gjør jo de kule ungene i amerika det". og dagen er jo og bare et påskudd fra markedet for å få oss til å bruke mer penger på dritt vi kaster dagen etterpå....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...