Gå til innhold

Kvinner og likestilling - se her kranglefanter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor "dytter" kvinner hverandre ned i gjørma på den måten som man ser i mange av diskusjonene her?

Hvorfor kategoriserer kvinner hverandre, og rakker ned på hverandre - uten å se enkeltindivider?

Dette er rett og slett å motarbeide det våre foreldregenerasjoner har jobbet for - når vi endelig har fått "talerett" og "bestemmelsesrett" - så bruker vi tiden på å rakke ned på hverandre i stedenfor å hjelpe hverandre opp???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...men ingen kranglefanter fra aleneforeldredebatten så...eller, de hadde ikke noe fornuftig å si i denne saken???

Skrevet

Hvem trenger fiender når man har slike venner....

Jeg er helt enig. Se på gutta - de kan lett backe opp fyrer de ikke kjenner en gang. Vi jenter "må" dra hverandre ned, jeg fatter ikke hvorfor.

Skrevet

Takk for positiv innstilling og gode holdninger!!!

Skrevet

Godt innspill, HI!

:)

Skrevet

Hjertens enig!

For å være litt filofosisk: kan det ha å gjøre med at menn har makta, de er aldri bare "en del av en gruppe"?

Mens når kvinner gjør noe så blir man gjerne beskrevet som en "kvinnelig...("you name it")

Ergo når kvinner som gruppe har så liten makt i smafunnet er det om å gjøre å ta avstand til hverandres valg- og heller søke mot der mannen sitter (ergo makta).

Dypt hva?

Skrevet

A propos det å ikke hjelpe hverandre som kvinner:

noen av de mest uhjelpsomme kvinnene jeg har møtt jobber på Nav! Det er helt utrolig at de sitter der og nesten motarbeider andre kvinner mht f.eks utbetaling av permisjonspenger. De fleste av dem har selv trengt assistanse fra trygdemyndighetene i og med at de er mødre. Men forståelse, nei, det hører ikke hjemme på Nav... (snakker om for sene utbetalinger, kjempelang saksbehandlingstid, og div kverulering fra deres side, samt at de aldri har greie på hva man har krev på).

Skrevet

Hva tror dere menn sier til mannlige kollegaer som skal være 6 mnd hjemme i pappapermisjon?

Jo, de kaller han en tøffelhelt. Men hvis dama er hjemmeværende og uten jobb+ lever på mannen så er hun lat, egoistisk, udugelig osv. Mens yrkesaktive kvinner får høre at de ikke skulle hatt barn, de har ikke tid til dem, de prioriterer feil osv. Får karrieremenn høre slikt?

NEI. Kvinner vi må stå sammen og backe hverandre opp!

Skrevet

Fikk lyst å dytte dette innlegget - jeg vil ha mer sånt her på dib!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...