Gå til innhold

Noen som jobber i helsevesenet her? ang tilrettelegging

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i hjemmesykepleien. Og har jo en del tunge arbeidsoppgaver. Tunge brukere uten heis, brukere som røyker inne, noen som har det uutholdelig varmt på badet du må stå å dusje de i en time o.l.

Hva slags tilrettelegging kan man be om når man er gravid? Noen her som har hatt en sånn jobb? Evt på sykehjem?

Vet jo at jeg ikke klarer å gjøre alt jeg gjør nå når jeg blir gravid igjen snart....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Harjobbet i hjemmesykepleien...de kunne ikke tilrettelegge jobben for meg(stress,tungt osv..),så jeg ble sykmeldt ganske tidlig i svangerskapene...

Skrevet

Jeg var frisk som en fisk begge svangerskapene så jeg trengte ikke noe tilrettelegging. Har tunge beboere men bruker hjelpemiddler så da gikk det strålende. Dusje var heller ikke noe problem gjorde alt som før. Man trenger jo ikke ta sorgene på forskudd.Om du føler for det under graviditeten så ta det da opp med sjefen men ikke mange månder før. Virker rart. Du er jo ikke syk.

Skrevet

spørs selvsagt på formen, men det er jo viktig å passe på ifht for tunge løft uansett form.

Tilretteleggingen bør være i samarbeid mellom deg, legen (eller jordmor) og arbeidsgiver.

En annen ting er turnusen - natt er ikke ideelt for gravide så vidt jeg vet.

Skrevet

Har man hjelpemidler som heis bruker de riktig trenger man ikke tunge løft. Min jobb har det vært 7 gravide vi har alle støttet hverandre og alle har jobbet til perm. Man er da ikke syk man er gravid. Føler det er mange som bare blir gravid og tenker SYKEMELD med en gang.

Skrevet

På jobben hos meg ble det rett og slett for tungt....og arbeidsgiver hadde vanskelig med å tilrettelegge. Så da fikk jeg svangerskapspenger fra Nav frem til perm begynte. Man er jo ikke syk selvom man er gravid, men det er jo ikke alle som er like friske i svangerskapet heller, så kan liksom ikke ta alle under en kam... f.eks bekkenproblemer og løft hører jo ikke helt sammen?? Heller ikke psykotiske mennesker som går etter magen....litt risikabelt...og ingen jobb er viktigere enn mine barn for å si det sånn....syns det er lurt av deg å tenke på det på forhånd jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...