Gå til innhold

Sinnsykt sf mål på 42! Hva skjer....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos jm nå og sf målet er giga stort 42, hun sa det var rart jeg ikke hadde blitt henvist til vekst estimering tidligere (var hos legen på kontroll før, han sa det var stort men gjor ingen ting). Skal til sykehuset i morgen, gruer meg, nå må jeg kansje ta KS pga babyen er for stor til og fødes.

Magen synker ikke en gang (har termin om 3 dager), babyen er for stor til og komme nedover i kanalen med hode.

Uff, hun mente den skulle ut snarest da, har ingen tegn på rier, slimpropp,eller at babyen har tenkt seg ut. Den bare ligger der og vokser seg større og større, ble kjempe redd jeg nå. Rart dem ikke oppdaga det før!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi.. hvordan har sf-målene dine vært tidligere da? sf- målet mitt var 32 i uke 31, og da ble jeg sendt til vekstkontroll siden både jordmor og lege syntes målet var litt høyt, og fordi min mor har fått store barn. Var på UL, som viste at babyen heldigvis var normalt stor, og det var normal mengde fostervann. I uke 40 var sf-målet 34, så det har vært en fin nedgang på kurven min.

Synes det høres veldig rart ut at du ikke har fått vekstkontroll tidligere, i allefall hvis du har hatt høye sf- mål hele veien..

Skjønner godt at du ble redd nå, men det går nok helt sikkert bra. Høyt sf-mål trenger ikke nødvendigvis bety at du bærer på en kjempebaby. Du får nok en UL i morgen, der de ser hvor stor babyen din er. Og hvis den er stor vil de nok planlegge å sette i gang fødselen snart, så du slipper å gå så lenge over tiden. Prøv å slapp av, og tenk på at dette går bra :) Blir spennende å høre hva de sier på sykehuset i morgen. Lykke til!!

Skrevet

Jeg har også et veldig høyt sf-mål. Sist jeg var hos jordmor (38+2) så skulle det ha flatet ut, men da var det helt øverst på skjemaet, nesten utenfor ... Ble sendt til vekstestimering dagen etter, og fikk beskjed om at gutten er på ca 4 kg. Og det er jo i grunn ikke så uoverkommelig synes jeg?! Så det trenger ikke nødvendigvis å bety _kjempe_baby :)

Men jeg skal få slippe å gå over termin, så mulig jeg blir satt i gang dersom ingen ting skjer snart. Skal til jordmor i morgen (39+2) og er utrolig spent på om sf-målet har stagnert litt nå :S

Lykke til :)

Skrevet

Håper ikke babyen er giga stor, har hatt høye mål hele tiden, men i det siste har det tatt helt av. Er utafor skjemaet på SF mål skalaen, jordmor tilkalte de andre jordmødrene for og vise dem den store magen min.

Så ringte hun sykehuset og sa den må ut snart ja, slipper og gå over tiden. Men håper jeg kan føde vaginalt normalt.

Skrevet

Der var du også, Lotta :) Lenge siden jeg har sett deg her inne..

Bridy: Du må fortelle i morgen hvordan det gikk på sykehuset. Krysser fingrene for at babyen din ikke er så alt for stor, og at du får føde normalt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...