Gå til innhold

gjør det vondt å revne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

... eller er det allerede så vondt der nede at man ikke merker det?

Og gjør det vondt å sy? Har lest at man får lokalbedøvelse der nede med sprøyte... har en smule sprøyteskrekk så jeg gruer meg litt til det... :o/

Noen som kanksje har noen beroligende ord?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk et-par små rifter sist, men kan ikke si at jeg kjente hva som var det og hva som var andre smerter.... Jeg likte ikke å bli bedøvd og sydd, men det har mest med at jeg følte meg så ferdig etter å ha født at jeg ikke ville at noen skulle "pirke noe mer der nede" om du forstår hva jeg mener... Måtte legge beina mine i bøyler da jeg hadde helt refleks på å samle de. Fikk epidural og det er jo også en stor sprøyte, forholdsvis - har ikke sprøyteskrekk, men er heller ikke overbegeistret for det, men et sprøytestikk i forhold til fødsel kan ikke sammenlignes... Vet ikke om det er noen trøstende ord, men tror nok at du vil føle at en angst for sprøyter vil forsvinne i det andre. Ang revning, husker også at jeg var bekymret sist, og tenker litt på det nå - men det er lite man vet om dette i forkant - lytt til jordmor på når du skal presse osv er beste måte å begrense omfanget. :) Lykke til! (Det trenger vi alle :) )

Skrevet

jeg fikk ingen sprøyte,men en bedøvene spray. om man ikke revner så veldig mye,kan kanskje det være et alternativ til deg med sprøyteskrekk? Sprayen svidde,men kjente ikke noe til syingen..

Lykke til med fødselen :) Mest sannsynlig er du så opptatt av den lille at du ikke bryr deg om syingen. ;)

Skrevet

huff hører jo skrekkhistorier om de som revner i alle kanter men jeg får gjøre som du sier og høre på jordmor... rart at man bekymrer seg for sånne ting når man kan akseptere at et helt lite menneske skal ut der nede... hehe

Skrevet

oj finnes det også? åh nå ble jeg litt lettet merker jeg... satser på at jeg ikke trenger noe mer enn denne sprayen jeg da :)

Skrevet

JA det gjør vondt å revne, jeg kjente det GODT for å si det sånn :-S er noe av det jeg gruer meg mest til ved fødselen som venter faktisk.

Jeg hørte at jeg revnet også! Grusom lyd *blæh*

Å sy var ikke vondt da :) det var ubehagelig og jeg rykket til nå og da (om hun stakk for dypt med nålen).

Som noen nevnte over her så får man bedøvelsesspray (denne svir litt) før man får sprøyten så det er hvertfall ikke noe å tenke på :)

Er ikke så glad i sprøyter jeg heller, men jeg brydde meg nada om det der og da, ikke engang sprøyten i låret tenkte jeg noe særlig over.

Skrevet

Hei, jeg fikk bare noen smårifter ved min første fødsel. Men dette måtte likevel syes.

Jeg merket ingenting til riftene når de kom, da var det nok annet å tenke på...

Men selve syingen var ganske ekkelt... så klart ikke så vondt som fødselen, men det var liksom så merkelig følelse... Men, det bryr du deg fint lite om når du ligger der, endelig ferdig med fødselen med lille nurket ditt i armene!!!

Masse lykke til!!

Skrevet

whææ hjelp :o/

revnet du masse da eller?

Skrevet

Nja, ikke fryktelig mye :) men et greit rift hehe.

Revnet heller ikke den veien jeg trodde jeg kom til å revne (ned mot rumpa), men oppover og innvendig :-S

Hadde ikke tenkt over at det var en mulighet engang jeg hehe, men jm mente at det var like mange som revnet oppover og ut til sidene(!!) som nedover.

Mente ikke å skremme deg altså :) man tenker jo ikke så veeeeldig over det akkurat når man er der, selvom det gjør vondt.

Det er mer sånt man får tid til å tenke over når alt er ferdig å man skjønner hva det er man har vært med på.

Jeg hadde heller ikke spesielt vondt i "høna" etter fødselen, kunne sitte greit og hadde veldig få plager med stingene :)

Så for meg var det i grunn bare ille akkurat idet øyeblikket jeg revnet.

Skrevet

Jeg revna litt, men kjente ikke det. Tror det ofte er så vondt fra før av, og at det presser sånn på , at vevet på en måte blir bedøvet. Er mange som ikke merker at de revner..

Lykke til med fødselen:)

Skrevet

Jeg visste ikke at jeg ble klippet før de sa det, men kjente det lenge etterpå siden jeg fikk problemer med infiserte sting. Gikk bra da... med god hjelp av badering, grønnsåpevann og tiden....

Lykke til!

Skrevet

Vet ikke om jeg revnet noe under sist fødsel, men jeg ble i hvertfall klippet litt. Kan ikke huske at det var spesielt vondt, sved litt bare kanskje. Syinga etterpå er heller ikke så ille i forhold til fødselen liksom, men husker at det var mer irriterendes fordi da følte jeg meg ferdig med fødselen og det var stusselig å måtte ligge enda lenger mens noen styrte der nede liksom.

Skrevet

Hei. Revnet litt under forrige fødsel jeg også, emn husker ikke om det var spes vondt - vanskelig å skille hva som er hva der og da. Men syinga etterpå kjente jeg. Tror det var fordi det var så umotivert smerte, da fødselen tross alt var ovsr, så sklulle det bli nye smerter, liksom.... Skalv i beina og helt utafor, men det gikk fort over. Ikke noe å tenke på, må ta det som det kommer, uansett!

Skrevet

Hei. Fødte for 3 uker siden og revnet under fødselen. Det kjente jeg ikke i det hele tatt. Husker bare at jeg syns det var befriende når bebisen endelig kom ut:o) Syingen etterpå med bedøvende sprøyte var litt kjedelig. Da syns jeg på en måte at jeg hadde hatt nok vondt og jobben var gjort. Pappan holdt gutten vår mens jeg ble sydd og det var nok litt vondt mens det sto på, men fort glemt! Skalv også en del etter fødselen pga. all anstrengelsen og klarte derfor ikke å slappe skikkelig av (strittet liksom litt imot i følge jordmor). Nå, 3 uker etterpå merker jeg nesten ikke noe til stingene. Har vært litt ømt ved toalettbesøk, trilleturer osv, men det er småtterier sammenlignet med hva man får. Viktig å spyle seg godt når man dusjer for å forsøke å unngå infeksjoner ol. Men hele revning/syingstyret er ikke noe å grue seg til:o) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...