Gå til innhold

Hvor mye kaffe drikker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man burde vel strengt tatt avstå fra koffein, men jeg er ikke av den mest hysteriske typen og tenker alt med måte. Men noen dager får jeg litt dårlig samvittighet hvis jeg har dyttet i meg maaaanger kopper.

Jeg drikker nok i snitt 1-2 kopper om dagen, men i dag når jeg sitter hjemme og jobber med skolearbeid hele dagen har det blitt 3. Så kan jeg mange noen dager uten igjen...hvor mye drikker dere andre? Ikke farlig med et par kopper om dagen vel? Drikker veldig sjelden cola.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg drikker kanskje en kopp om dagen på jobben nå, men det er ikke fordi jeg tror det er så farlig, men fordi det ikke er noe godt i begynnelsen av graviditeten. Nå har jeg lyst på igjen, men det smaker ikke godt enda, så jeg greier å begrense meg.

et par kopper om dagen er vel innenfor anbefalingene på hva som er "tillatt" å drikke, så det synes jeg ikke du skal ha dårlig samvittighet for :)

Gjest Tina-Mari m/Tvillinger!
Skrevet

Hei. Jeg er ingen fast kaffedranker, så jeg tar kun en kopp i ny og ne og nyter den til det fulle! Jeg har i litt melk og håper det er "sunnere" da... Men så har jeg i sukker, for ellers greier jeg ikke drikke det.. Haha!! Tror det er mange ting som er værre enn kaffe gitt!

Skrevet

Jeg drikker ikke kaffe, har aldri lært meg å like det. Men har og lest at man ikke skal drikke mye av det i svangerskapet, så jeg regner meg heldig at eg ikke er bitt av den basillen der ;)

MEN: Når jeg var hos legen for noen uker siden, med lavt blodtrykk, VILLE han at eg skulle drikke kaffe for å få blodtrykket opp igjen.. Så da kan det jo ikke være sååå farlig da? Har klart å presse ned et par iskaffe, men de må være veeeldig kalde altså...

Skrevet

Jeg sluttet å drikke kaffe når jeg ble gravid. Det er ikke det at jeg er hysterisk, men ønsker liksom ikke ta sjansen på det. Var veldig vanskelig å bli gravid denne gangen, orker ikke ta sjansen på noe. de sier at det kan øke sjansen for spontanabort, men da tror jeg du må drikke mer enn to- tre kopper:) Nå som jeg er over tre måneder, har jeg ikke lyst på kaffe lengre og da orker jeg ikke starte igjen liksom. Det er ikke så bra for tennene uansett;)

Du kan nok drikke kaffe med god samvittighet.

Skrevet

Noen dager ingen, andre dager 2-3-4 kopper alt etter hva jeg gjør etc.. Drikker like mye som før når jeg først drikker, men tar ikke en kopp hver dag..

Skrevet

Det samme.

Noen dager ingen - andre dager mange. :)

Skrevet

Alt for mye tror jeg...

Er veldig avhengig av kaffe til vanlig; kunne drikke opptil 8-10 kopper om dagen før jeg ble gravid. Etter å ha hatt fullstendig avsmak på det i mange måneder, har jeg nå fått helt kaffedilla.

Drikker sjelden mindre enn 4 kopper kaffe om dagen.

*fikk plutselig veldig lyst på kaffe nå...*

Skrevet

Nå er ikke jeg fullt så avhengig av koffeinet i kaffen, det er mest smaken for min del, så jeg drikker koffeinfri kaffe. Det er jo noe koffein i den også, men ikke på langt nær så mye som i vanlig kaffe. Jeg synes den smaker like godt i alle fall =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...