Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #1 Skrevet 27. oktober 2008 Hei dere! Hvilken vogn, hvilken vogn? For dere som tenker å kjøpe bare en vogn, vil jeg råde dere å kjøpe en vogn ut i fra sportsdelen på vogna. Alle tenker så mye på denne baggen og så når baggen er bytta ut så sitter de igjen med en stor, klumpete og tung vogn (feks simo duo/kombi). Hvor lenge bruker en baggen, tror du? Jeg vil si fra 4 til 8 mnd. Alle på min barselgruppe (12 stk) tok vekk baggen før 6 mnd. Og det hadde ikke noe med størrelsen på baggen å gjøre. Ungene nekter jo å ligge nedi der. Fra ca 4 mnd vil de se mer og med høye kanter rundt seg ser de lite. Så skal en da ha vogna i 1 1/2-2 1/2 år til. Da er det greit at det er sportsdelen som kanskje står i hovedfokuset. Det er DEN ungene skal sitte mest i, ta en lur, kanskje sove i bhg. Jeg kjøpte en Teitonia Mistral Sport for 4 år siden til førstemann og dt er den eneste vogna vi har hatt. Ikke trille eller noe. Nå var det frem med softbaggen igjen da minsta kom og nå er den for lengst tatt vekk igjen, hun ville ha utsikt på sine kjøreturer. Bare noe å tenke på.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 27. oktober 2008 #2 Skrevet 27. oktober 2008 Signerer kakemonsteret her, til tross for at jeg bare har ett barn foreløpig ) Sportsdelen er den delen man bruker lengst, og med mindre man bor på et sted hvor det er steinkaldt så trenger man ikke noe særlig mer enn lammeskinn og dyne når babyen er helt nyfødt - ergo trenger vanligvis ikke stor bagdel. Har tilfeldigivs også samme vogn som kakemonsteret (anbefales altså) - vi har heller aldri følt noe behov for en annen vogn (utover det at man lurer på om man trenger noe bare fordi alle andre snakker så om at de trenger feks trille). Den er lett nok til at man liker å bruke den, men tung nok til at man oppmuntrer barnet til å gå selv på kortere turer (til butikken, på handlesenter osv) ;o) Og vi har en jente som er flink til å gå - sluttet med "hjemmebruk" av vognen før hun var 2, etter det har hun gått såfremt vi ikke skullle være ute i timesvis. Deilig!
@nneliten Skrevet 27. oktober 2008 #3 Skrevet 27. oktober 2008 Kakemonsteret har rett: Prioritér sporstvognen! Jeg anbefaler Emmaljunga City Cross med City Bag... Vår foreløpig minstemann er litt over 2 år når babyen kommer, og jeg er nesten litt trist for å måtte "ta fra ham" City Crossen... Storebror på 3 1/2 år digger å få låne vognen også - så minstemann (som nok blir sistemann her) er heldig som får ha den til han vokser ut av den :-)
halloween-termin :) Skrevet 27. oktober 2008 #4 Skrevet 27. oktober 2008 Enig! Vi går for Phil og Ted denne gangen - da vår første vogn er stjelt. Har brukt den til eldstemann og når nr 2 kommer så kan de dele den. Tror det blir veldig bra!
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 27. oktober 2008 #5 Skrevet 27. oktober 2008 Enig! Hadde Teutonia med hardbag og veldig fornøyd. Tror nok ikke tigergutt hadde holdt ut lenger i vognen om bagen hadde vært større. Nå har vi også kjøpt Phil&Teds søskenvogn.
mammas lille prins Skrevet 27. oktober 2008 #6 Skrevet 27. oktober 2008 jeg hadde en teutonia med hardbag jeg også. Og har kun hatt den vogna. har delta jeg, litt tyngre , men ei kjempe god vogn å trille uansett vær og føre. Vi er snart i gang med å prøve på nr 2, og da blir vogna tatt frem igjen:)
ipeggy Skrevet 27. oktober 2008 #7 Skrevet 27. oktober 2008 Vi skal ha Teutonia Mistral vi også, men bør vi velge hardbag eller softbag??
mor_til_2_84 Skrevet 27. oktober 2008 #8 Skrevet 27. oktober 2008 Til førstemann kjøpte jeg først simo. I utgangspunktet en super, stødig vogn med masse plass. (Tenkte jeg) Fant ut at den var helt udugelig til mitt bruk pga flere ting. For det første var sportsdelen helt udugelig og klumpete syns jeg. Og for det andre er det slett ikke bare bare å trille rundt på en diger Simo når du i tillegg skal ha med deg en trekkhund på 35 kg. Gud som den Simo vogna var fryktelig da! Prøvde i det lengste å gå turer der jeg slapp lange nedoverbakker. En ganske stor prestasjon for lille meg på 50 kg uten muskler å holde igjen både bikkja og diger vogn... Utrolig at det gikk bra. Så da sønnen min var 4 mnd kjøpte jeg quinny sportsvogn og brukte voksipose oppi. Gud for en forskjell!!! Her hadde jeg en vogn jeg kunne håndtere med kun en hånd, i tillegg til at det var håndbrems. Nå venter vi barn nr 2. Har da kjøpt carena søskenvogn med bag til minsten som jeg kan bruke når jeg er hjemme med begge unga. Og er bare minsten og jeg hjemme, kommer jeg til å bruke quinnyen med bag i.
Gjest Skrevet 28. oktober 2008 #9 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg foretrekker det enkle med bare å ta utav softbaggen med håndtakene, lett og hendig. Er det hardbag til Mistral?
Mamma med to søte små Skrevet 28. oktober 2008 #10 Skrevet 28. oktober 2008 Nei det er ikke hardbag til mistralen, da må du kjøpe prestige. Som er ganske lik mistralen. Men det finnes en bag som heter vario plus, den er har litt stivere kanter enn softbagen, så er den litt høyere, sånn du får plass til evnt en litt større pose.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå