Nora Liza Skrevet 27. oktober 2008 #1 Skrevet 27. oktober 2008 Har lest konsekvent i 6 mnd, og er ganske godt forberedt, men mye hviler på denne eksamen og jeg burde virkelig klemt til nå mot slutten. Kjenner jeg begynner å bli litt desensitivisert for eksamensskrekk (som jeg trenger litt av for å finne motivasjonen til å lese mer nå) etter å ha jobbet så hardt så lenge, men jeg kan jo ikke miste piffen nå?! *puste* Det er alfa og omega at jeg får en A på dette, ellers kan jeg glemme neste semester, og jeg tror det er oppnåelig men ikke hvis jeg ikke finner igjen konsentrasjonen og viljen til å konsekvent sette meg ned og lese hver sjanse jeg får de neste 2 ukene. Alt annet er blitt så fristende at det begynner å bli patetisk. Jeg rydder søren meg heller ut av oppvaskmaskinen enn å lese for øyeblikket... Tips? Spark bak?
Nora Liza Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #2 Skrevet 27. oktober 2008 Ingen her som studerer/har studert som har noe å komme med?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 27. oktober 2008 #3 Skrevet 27. oktober 2008 jeg følte det litt sånn i fjor vår. følte nesten at jeg var "full", full som i full av informasjon. at det ikke var plass til alt det nye som kom... hehe.. det som hjalp var å gå ut i frisk luft. nå går jeg minimum 1 times tur med småen vær dag, og det hjelper masse. det syns veldig på resultatene mine også.
Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #4 Skrevet 27. oktober 2008 I knew....opplevd det jeg kaller "lestetretthet" i forkant av en eksamen selv, men heldigvis ikke noen viktig eksamen siden resultatet ikke ble det beste. Nå leser jeg heller moderat til vanlig og tillater meg et realt "skippertak" rett før passeringstester og eksamener, slik får i hvertfall JEG det beste resultatet. Men da står jeg virkelig på de siste par ukene og kansje særlig dagene. Tips....tving deg selv....fjern avledninger, dra å sett deg på bibiotekter så du ikke har for mange distraksjoner rundt....det skal nemlig jeg gjøre når jeg skal lese meg opp til eksamen om få uker :-)
Nora Liza Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 27. oktober 2008 Takk for svar! Heldigvis er det ikke kjempemye mer å stappe inne, nok, for all del, men ikke hysterisk mye siden jeg har lest så jevnt. Det med skippertak mot slutten er nok typisk for meg også, men jeg trodde jeg hadde kommet meg forbi det siden jeg klarte å holde disiplinen høy helt frem til nå. Mannen er på en liten tur denne uken, så det at han koser seg demotiverer meg litt a la "jeg vil også ha det gøy og gjøre null og niks", men så er det ikke han som går på universitetet heller...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå