Gå til innhold

3,3 mnd, for tidlig med noe annet enn melk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bare ammet og det har fungert supert, lillegutt har spist gode måltider, sovet godt og har sovet hele natten frem til nå..

De siste 4 dagene har lillegutt hengt i puppen både dag og natt, utrolig slitsomt for oss begge to. Han sover urolig og det virker ikke som han er fornøyd med puppen. Han ligger å spenner seg og sutrere når han spiser. Brysta mine føles helt tom, uten spreng i mellom måltider. Lurer på om jeg skal prøve å gi noe ekstra i tilegg til melka, gjerne på kvelden sånn at han får tilbake nattesøvnen iallefall. Hva kan jeg gi? Er det for tidlig?

Prøvde å få tak i noen på helsestasjonen her, men kom ikke igjennom. Håper noen her kan gi meg noe tips.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er anbefalt å vente til barnet er minst 4 måneder før du gir noe annet enn melk. Dette er fordi barnets tarmer ikke er utviklet nok til å håndtere annen mat. Hvis du har for lite melk ville jeg heller gitt litt morsmelkerstatning i tillegg.

Ev. må du ha npen selvpålagte økedøgn hvor du pumper deg også hver annen time om natten for å få opp produksjonen.

Skrevet

Hvis ungen får tilskudd kan du begynne med smaksprøver rundt 4 mnd alder, men det er jo anbefalt at du fullammer til seks mnd.

Jeg ga litt NAN pga at jeg hadde for lite melk på kvelden, men det går gjerne strake vegen til tom tank..

Skrevet

Takk for svar.

Mulig det er økedøgn ja.

Skal prøve å pumpe meg. Erstatning er jo greit, men han vil ikke ta flasken så da blir det litt vanskelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...