Gå til innhold

Er så møkk lei.........(langt og selvmedlidene)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har nå gått snart tre uker siden skulderoperasjonen og jeg er drit lei av og ikke få gjort noen verdens ting!!

Føler meg unyttig og lat,og har konstant dårlig samvittighet..

Fikk streng beskjed om å ha armen i fatle 24 timer i døgnet så det fikk grodd skikkelig.

Mannen min,stakkars,må gjøre det meste her i huset i tilegg til sin egen jobb..

Jeg hadde tenkt i mitt hode at jeg snarlig skulle tilbake i jobb,men ser nå at det er en lang vei tilbake. pr.dags dato er det vondt å bare røre på armen.

Skal starte hos fysio om tre uker og da helt på skretch med armen.

Mye sitter i hodet,da jeg har gått i mange år med frykt for at armen skal gå ut av ledd og resultatet er mye feilbruk av resten av kroppen.

Jeg har jobbet 10 år i barnhage og har knapt hvert borte en eneste dag,er så deprimerende å sitte hjemme og bare glane på tv...føler virkelig at dette går på selvfølelsen løs..

Ser at alle vklarer seg uten meg.............

Jeg jobber egentlig i en familiebarnehage(er selvstendig næringsdrivende) og hadde da for en tid tilbake bestemt meg for å slutte i den jobben etter jul..

Så nå er det vannsklig å få søkt andre jobber i og med at jeg er sykemeldt på ubestemt tid!!Gir ikke akkurat et positivt inntrykk..

Nei..snufs..jeg sliter virkelig litt om dagen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er jo bare tull at alle klarer seg uten deg!

mannen din gleder seg garentert til du er bra igjen og kan dele husarbeidet med han ;)

Og ansatte som har vært i barnehagen så lenge som deg er GULL verdt!

jeg har selv vært i en lignende situasjon, ødela ryggen min for noen år siden og brukte over 1 år på å bli tilnærmet normal igjen.

det er viktig at du kommer deg ut av huset.

ikke fokuser på jobben så lenge du ikke er frisk, men fokuser på å "lufte deg selv", møte venner som ikke jobber, lese bøker i parken.. ordne praktiske ting som du klarer, men som du aldri hadde tid til mens du jobbet.

Lykke til og god bedring :o)

Skrevet

Takk for godt svar!!

Det er bare det at dagene føles så uendelige laaange............ Bor på landet,så uten bil kommer jeg ingen steder. Går meg en tur hver dag,men resten av kroppen blir sliten av å ha armen i fatle.

Har svært få venner som ikke jobber,og liker ikke å mase på folk for å kjøre meg hit og dit!

Skal prøve å ta meg selv i nakken,og tenke poitive tanker;))

Skrevet

Er det ikke strålende at alle klarer seg uten deg? Hadde du sett at det ble totalt kaos fordi du er rekonvaleserende for tiden, så hadde det muligens vært behagelig for egoet ditt, men da tror jeg virkelig du ville fått slite med samvittigheten. Nå kan du hvertfall si til deg selv at du kan ta den tiden det trenger å bli bedre, for menneskene rundt deg lider ingen nød på grunn av din skade. Det bør jo kunne fjerne en del stress for deg. Og hvorfor gidder du å kalle deg selv lat? Du er operert, ikke lat. Eller er det slik at du føler deg på en eller annen måte bedre med deg selv, når du forteller deg selv og omverdenen hvor vanskelig det er for aktive, arbeidsomme deg å takle denne perioden med lite aktivitet?

Jeg forsøker ikke å være slem eller spydig jeg forsøker bare å få deg til å tenke over hvorfor du opplever dette som du gjør.

Last ned filmer og serier, og ikke minst lydbøker. Skriv ned julegavelister og planlegg ukesmenyer med handlelister. Ta deg tid til å meditere litt og dagdrømme litt. Gi deg selv masse positive opplevelser og vær en glad kone og mamma å komme hjem til for din familie.

Kast den dårlige samvittigheten på båten- det er nemlig ingenting som blir bedre av at du har den og det er ingen som kommer til å takke deg for å ha den heller:-)

God bedring!

Skrevet

Så sant så sant,ironisk distanse...

Men med all den ekstra tiden,sitter jeg og grubler mye....Selvsagt skal jeg ikke ha dårlig samvittighet,men den kommer snikende likevel..

Skrevet

Har forståelse for det:-) Men problemet ditt er ikke egentlig samvittigheten, det er vel det at du holder på å kjede ræva av deg. Tror du må lage en ny tråd: Forslag til ting å gjøre når man er rekonvalesent!

Kanskje du må ta opp fotmaling? Hehehe...

Skrevet

Nå fikk jeg meg en god latter ihvertfall!!! fotmaling du liksom..he.he det hadde vært noe!

Skrevet

Jeg ville gjerne gitt deg noen gode råd som jeg ikke er dritt lei av å høre sjøl, som opp med hodet, dette går over, og om en stund er du tilbake til det normale. BLÆH!!! Alt blir egentlig bare ord, og det er lite som hjelper å høre når man har "sånne" dager. Men - jeg sier det likevel, for det er helt sant - om en stund er alt dette glemt, og du er ditt eget sprudlende deg igjen :) Og, som du skjønner - jeg har det noe sånt sjøl om dagen, hehe.

Skrevet

Ja det er sant,og jeg vet det så indelig godt!!

Litt blå mandag på meg i dag!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...