Gå til innhold

Kake VS Dessert?!?!?!

*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har alltid tenkt å ha 4 retters i bryllupet siden mannen min er kokk og han har planen klar. MEN så var vi i 2 bryllup i sommer som ett hadde 3 retter og ett 4 retters. Fantastisk god mat! Men vi satt lenge til bordt ved begge og når rettene var servert og det var tid for kake var det nesten ingen som orket. Flere av kakene sto urørte på bordet. Disse venneparene våre sier att "kutt ut desserten til middagen". Jeg synes jo alt hører til jeg da men om vi skal ha 4 retters i utgangspunktet så blir det jo 3 retter utenom dessert uansett?!?!

Skal vi heller servere noe frukt til dessert enn en tung suflè,panacotta ol.?

Hva tenker dere? Jeg vil jo ikke at gjestene skal føle seg "tvungene" til å spise heller.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig synes jeg at en middag med flere retter bør avsluttes med dessert... Blir litt nakent uten.

Du kan velge å ha en liten porsjon dessert, lekkert anlagt på fatet, som en søt liten avslutning på måltidet. Trenger ikke være en hel skål.. Hvis du klarer å la det gå et par timer mellom middag og kaker skal de få plass ;) Hvis du i tillegg satser på et kakebord med få, men LEKRE kaker, ser det ikke "uoverkommelig" ut for gjestene. Slik tenker vi :) Vi skal ha dessert i liten porsjon, og et kakebord med kaker litt utenom det vanlige, og bryllupskake som definitivt ikke vil være i marsipan. Vi skal ikke ha tanter osv til å bake, men kjøpe på konditori.. Kakene lar vi stå ute så lenge som mulig, slik at folk kan ta seg et stykke nå og da.

Skrevet

Jeg er enig. Blir litt nakent uten dessert.

Men jeg skjønner. Blir mye med stor dessert OG kaker 1t senere.

Vi har bestemt oss for sorbet til dessert,med noen kjeks.

Så blir det masse deilige kaker med kaffe ca 1t etter.

Vi syns det er nok, og tror de andre også vil syns det.

Men er jo smak og behag, men personlig syns jeg det blir for mektig med masse deilig dessert og kaker ;)

Frukt hørtes veldig lurt ut, kan man små spise av bare :)

Skrevet

Vi hadde 4 retter og samme tenkegang som du har. Vi løste det på følgende måte; vi valgte bevisst en lett dessert. Friske jordbær med saus av hvit sjokolade over. Nydelig og ikke for tungt. Vi fikk mange tilbakemeldinger på at det var en veldig fin og "lett" dessert i den forstand at den ikke legger seg så utrolig tungt i magen. Så hadde vi ikke en bugnende kakebord, bare bryllupskaka og to sjokoladefontener, en med mørk sjokolade og en med melkesjokolade. Det var mer enn nok og alle fikk mettet søtsuget. Lykke til!

Skrevet

Jeg synes det kommer litt an på hvordan opplegget rubdt bryllupet er.

vi hadde forrett og tapas-buffet til middag i vårt. vi hadde ikke dessert, men gikk rett på kakene en liten stund etter middag.

har ikke hørt at noen savnet derresrten. kaker ved midnatt er ikke noe for meg. Da har det blitt inntatt alkohol en stund og man er ofte mer sugen på noe salt enn noe søtt.

..mener jeg, ihvertfall..

Skrevet

Vi skal servere koldtbord i vårt bryllup. Kakene kommer rett etter, her skal vi også ha en dessert stående samme med bryllupskaka, ostekake og en konfektkake pluss frukt (frukten står framme hele tiden) Desserten vil bli servert i telysestaker (de på ikea 4 til 9 kr)

Kaker ved midnatt er heller ikke noe for meg. Det vil bli satt fram div snop, salt chips og peanøtter.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Hva med å vente litt lenger til kakene? Man trenger ikke så mange kaker heller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...