Gå til innhold

Kan man bruke melk i matlaging til 10 mnd baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Foreksempel fiskeboller i hvitsaus? Er det foresten noe som vet om det finnes nettsider eller andre steder med informasjon om å lage middager selv til babyer. Har lyst å lage mer mat selv, men vet så lite og liten fantasi på dette området- ---

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg mener å ha lest at man kan ha vanlig melk i maten fra 10mnd.

Lager du fiskebollene selv? For de man kjøper på butikken er vel litt salte? Eller?

Skrevet

Hvorfor er det sånn at babyer ikke skal ha kumelk før de er et år?

Jeg vokste opp på en hjemmelaget morsmelkerstatning bestående av melk, vann, sukker og malt, det gikk jo helt fint det!

Er forresten ikke sånn som mener at alt er greit fordi "det går jo stort sett bra", bare lurer på hvorfor liksom...

Skrevet

Til Laybik + Maja.

Jeg husker ikke helt det tekniske, men grunnen er at proteinene i kumelk er større eller flere slik at det er hardt for umodne tarmer til babyer, de kan vel få blødninger fra tarmen i ekstreme tilfeller om de får ren kumelk når de er helt små. I min mormor lærebok i ernæring for sykepleiere fra 1946 står denne blandingen som du fikk, men det står også at barn som vokser opp på dette er mer sykelige og at de må følges opp av lege.....

Skrevet

Tusen takk for svar amalthea!

Godt å ha sånne kloke damer som deg her inne:-)

Skrevet

Tusen takk Isabella12! Akkurat hva jeg var på jakt etter:)

Skrevet

det er jo melk eller fløte i mange av middagsglassene fra 8 mnd...

Skrevet

Da vi var på 7mnd-kontroll sa HS at vi godt kunne gi fiskeboller og littegrann saus til. Men at vi skulle ha mest potet og grønnsaker. Hun mente at så lite ikke gjorde noe, og siden det var kokt. Det virket som om hun var mer redd for saltet, ikke melka. Hun sa også at så lenge man ammet, beskyttet det barnet.

sorry dårlige setninger, gidder ikke rette på det ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...