plutselig gravid igjen Skrevet 27. oktober 2008 #1 Skrevet 27. oktober 2008 Foreksempel fiskeboller i hvitsaus? Er det foresten noe som vet om det finnes nettsider eller andre steder med informasjon om å lage middager selv til babyer. Har lyst å lage mer mat selv, men vet så lite og liten fantasi på dette området- ---
Trulte76 Skrevet 27. oktober 2008 #2 Skrevet 27. oktober 2008 jeg mener å ha lest at man kan ha vanlig melk i maten fra 10mnd. Lager du fiskebollene selv? For de man kjøper på butikken er vel litt salte? Eller?
Laybik Skrevet 27. oktober 2008 #3 Skrevet 27. oktober 2008 Hvorfor er det sånn at babyer ikke skal ha kumelk før de er et år? Jeg vokste opp på en hjemmelaget morsmelkerstatning bestående av melk, vann, sukker og malt, det gikk jo helt fint det! Er forresten ikke sånn som mener at alt er greit fordi "det går jo stort sett bra", bare lurer på hvorfor liksom...
plutselig gravid igjen Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. oktober 2008 Til Laybik + Maja. Jeg husker ikke helt det tekniske, men grunnen er at proteinene i kumelk er større eller flere slik at det er hardt for umodne tarmer til babyer, de kan vel få blødninger fra tarmen i ekstreme tilfeller om de får ren kumelk når de er helt små. I min mormor lærebok i ernæring for sykepleiere fra 1946 står denne blandingen som du fikk, men det står også at barn som vokser opp på dette er mer sykelige og at de må følges opp av lege.....
Laybik Skrevet 27. oktober 2008 #5 Skrevet 27. oktober 2008 Tusen takk for svar amalthea! Godt å ha sånne kloke damer som deg her inne:-)
Isabella12 Skrevet 28. oktober 2008 #6 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg synes denne siden/boken er veldig inspirerende! http://www.barnemat.com/recipi_25.htm
plutselig gravid igjen Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 28. oktober 2008 Tusen takk Isabella12! Akkurat hva jeg var på jakt etter:)
Zupermam Skrevet 28. oktober 2008 #8 Skrevet 28. oktober 2008 det er jo melk eller fløte i mange av middagsglassene fra 8 mnd...
VirreVirre Skrevet 28. oktober 2008 #9 Skrevet 28. oktober 2008 Da vi var på 7mnd-kontroll sa HS at vi godt kunne gi fiskeboller og littegrann saus til. Men at vi skulle ha mest potet og grønnsaker. Hun mente at så lite ikke gjorde noe, og siden det var kokt. Det virket som om hun var mer redd for saltet, ikke melka. Hun sa også at så lenge man ammet, beskyttet det barnet. sorry dårlige setninger, gidder ikke rette på det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå