De tre gull Skrevet 27. oktober 2008 #1 Skrevet 27. oktober 2008 Luer på om jeg skal slå to fluer i en smekk med å ha dåp 2 juledag.. Da blir det dåp og julebesøk i ett besøk.. Hva syns dere??
Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #2 Skrevet 27. oktober 2008 Vi var invitert i dåp den dagen for noen år siden. Jeg synes ikke noe om det. Men sa ingenting om det, og møtte opp med godt humør. Jeg er glad i tradisjoner i jula, og liker helst at alt er som det pleier å være At vi får gjøre det vi er vant til å gjøre. 2.juledag pleier vi å gå en "romjulsmarsj" med idrettslaget og får premie etter antall ganger vi har gått. La en demper på julestemningen å ikke få være med, eller ha dagene slik vi ellers pleier.
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 27. oktober 2008 #3 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg er døpt 2.juledag, det samme er pappa;) Riktignok endel år før meg da Familien min har ingen tradisjoner 2.juledag så hos oss hadde det gått fint
erteposen + 4 Skrevet 27. oktober 2008 #4 Skrevet 27. oktober 2008 flott, om ikke mange må reise langt.
Gemini77 Skrevet 27. oktober 2008 #5 Skrevet 27. oktober 2008 Tantebarnet mitt ble døpt 2. juledag og det angret foreldrene på. Det er laaaaaang julemesse den dagen, og ikke en dag for barn å gå i kirken (med mindre de er vant til det da..). Det ble veldig langtekkelig og rett og slett grusomt for foreldrene å prøve å holde styr på barna så lenge. Ingen passende dag for en dåp syns jeg! Var jo koselig etterpå, men ødela en del for foreldrene mine som skulle ha dåpen da det ble MYE som skulle ordnes så tett oppi julen. Syns også at det ble dumt i forhold til familie tradisjoner som måtte vike.
♥sebastian3003♥ Skrevet 27. oktober 2008 #6 Skrevet 27. oktober 2008 Min storebror er døpt på julaften....
Bøggly Skrevet 27. oktober 2008 #7 Skrevet 27. oktober 2008 Bedre med 1.juledag synes jeg. Det er jo i alle fall en "familiedag" og det er jo en dåp også. 2.dag jul er det alltid andre ting som skjer med vennefamilier, så jeg hadde blitt sur om jeg måtte "bruke dagen" på barnedåp. Synes det blir nok familieting etter både julaften og 1.dag, så jeg synes det er kjekt å møte andre venner etter 2 familiedager.
Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #8 Skrevet 27. oktober 2008 I vår familie hadde ikke det vært noe problem. Alle som skal inviteres er her i byen uansett den dagen (vi har bare de nærmeste altså våre foreldre og søsken) og ingen av familiene har andre tradisjoner på 2. juledag uansett. Jeg regner med at våre yngre, single og barnløse søsken hadde tatt en tur ut på byen den kvelden, men det er jo uansett etter at dåpen er ferdig.
Fornøyd_3barnsmamma ;) Skrevet 27. oktober 2008 #9 Skrevet 27. oktober 2008 Hei Synes det er koselig å ha dåp i jula. Vi hadde dåpen på vår datter 2. juledag. Nå bor ikke vi i hjembyen, så vi kom hjem og hadde dåp. Denne gangen har vi begynnt å feire jul hjemme hos oss selv, så da blir dåpen litt før jul hjemme på hjemplassen. Men hadde godt kunnet hatt den 2 juledag, denne gangen også. Er en spesiell stemning i kirken da;)
jeg fant firkløvern Skrevet 27. oktober 2008 #10 Skrevet 27. oktober 2008 Vi hadde barnedåp 2 juledag og det var i grunnen fint det. Familien vår bor litt rundt omkring og alle skulle likevel "hjem" for å feire jul. Det var en fin dag og fikk ikke høre at noen hadde noe problem med det.
♥ strikkemor ♥ Skrevet 27. oktober 2008 #11 Skrevet 27. oktober 2008 Syntest det hørtest ok ut. Ein samle jo familien i jula likevel. Det som slo meg, var bare alt "stresset" som følger med. Vett jo at det trenge kje var masse, og ein legge jo opp til det ein vil sjøl. Men for meg hadde det blitt litt kavsomt å hatt det i romjula trur eg. Lykke til! Håpe det blir ein fin dag uansett når den blir=)
Only Skrevet 27. oktober 2008 #12 Skrevet 27. oktober 2008 Hvorfor ikke, det høres helt fint ut. Eldste jenta til min søster ble døpt 2. juledag. det var fint det da var hele familien samlet.
Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #13 Skrevet 27. oktober 2008 Hadde blitt litt "lei meg" om jeg måtte dra i dåp i julen for å være ærlig, har mest lyst til å slappe av i julen og kose meg med lille familien min. Hadde selvfølgelig kommet uansett da
minnimommo Skrevet 27. oktober 2008 #14 Skrevet 27. oktober 2008 Kommer med trådens sur melding: Viss dere hadde blitt fornærma, sure eller leie dere for å "måtte" gått i barenedåp en spesiell dag, så fortjener dere ikke bli invitert!!! Det er jo en ære å bli bedt i dåp, og føler foreldrene at de vil invitere så har dere enten med å si nei, det passer ikke, eller stille opp med godt humør og aldri fortelle det til noen at dere ikke hadde lyst!!
piano♫ Skrevet 27. oktober 2008 #15 Skrevet 27. oktober 2008 Synes det hørtes veldig koselig ut, jeg :-)
Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #16 Skrevet 27. oktober 2008 Ødelegge jula for mange som føler at de må komme, fordi du ikke gidder invitere to ganger?
murmelmamma Skrevet 27. oktober 2008 #17 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg hadde ikke satt pris på det...for meg er julen avslapping og late dager..og en dåp er ikke det... Dessuten har vi familie som bor veldig spredt ..og det å reise landet rundt rett rundt jul eller i julen er veldig dyrt.. Så jeg ville satset på en annen gang.. Dessuten er jo butikkene stengt siste dagene før dåpen, så har man glemt noe....så får man jo ikke ordnet det.... Jeg vet at min familie ikke villle satt pris på det....man har nok å gjøre de få fridagene i julen...dessuten er det ikke alle som har mulighet til fri mellom jul og nyttår..og da blir det stress...en av fridagene går til noe annet enn man selv planlegger....
fox`y Skrevet 27. oktober 2008 #18 Skrevet 27. oktober 2008 tantebarnet mitt( jeg er gudmor til han) ble døpt 2 juledag. syns d var kjempe koselig jeg. Jul er jo en koselig tid å samles på syns jeg da:) Laberet me d var at vi måtte reise over 7 timer å ligge over,men d gikk fint d oxo.
Reflexia Skrevet 27. oktober 2008 #19 Skrevet 27. oktober 2008 hadde møtt opp....Men ville aldri valgt den dagen selv=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå