* vannmamma * Skrevet 27. oktober 2008 #1 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg har fått en manuell Avent brystpumpe fra en venninne. Den er 4 år gammel og hun har brukt den til to barn og jeg lånte den såvidt med storesøster. I går skulle jeg prøve den for første gang (må begynne flasketrening til julebordet... tjihii...), men syntes ikke den var så god. Begynte nesten å lure på om det ikke var noe særlig melk å hente, men da jeg håndmelket i stedet, kom det i strie strømmer. Spørsmålet er altså om pumper blir "gamle og utslitt"? Kanskje jeg bør skaffe en ny...? Dere som pumper for en ekstra slant til kvelden - når på morgenen/formiddagen gjør dere det? Mellom to måltider eller før/etter et måltid?
MarTo Skrevet 27. oktober 2008 #2 Skrevet 27. oktober 2008 Hadde forrige gang jeg fikk barn en sånn manuell - ikke så god erfaring fra den. Nå har jeg kjøpt en Rolls Royce - men pumpet meg jo 8 ganger i døgnet den første måneden. Ellers så har man mest melk om morgningen - så jeg har pleid å pumpe etter at jeg har ammet. Noen ganger har jeg så spreng om natten og da har jeg gjort det da.
Jannec2 Skrevet 27. oktober 2008 #3 Skrevet 27. oktober 2008 Hei sveis. Du kan få kjøpe min. Har bare brukt min i 1 mnd. Lite brukt Elektrisk fra Avent. kr 700 (1100 ny) Fremdeles 9 mnd garanti ;o) Veldig god pumpe. ;o)
Pluttiplutt Skrevet 28. oktober 2008 #4 Skrevet 28. oktober 2008 Tenkte jeg skulle investere i en sånn rolls royce jeg og, men de er aldri på salg brukt jo. Har og en håndpumpe jeg tok med på byen en kveld vi skulle på middag, fikk ikke ut en skvett med den. Så jeg stod og håndmelket på hard rock cafe..hehe.må man så må man.
Pluttiplutt Skrevet 28. oktober 2008 #5 Skrevet 28. oktober 2008 Nå pumper jeg etter måltid om jeg har melk nok, ellers pumper jeg før jeg legger meg. Før når de drakk mindre pumpet jeg ut 250 tilsammen, etter de hadde spist. Da trengte jeg aldri å legge opp til pumping utenom måltider.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå