Gå til innhold

Noen som har Volvo V50?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer sterkt å kjøpe en Volvo V50, så tenkte å høre om det er noen av dere småbarnsforeldre som har den? Går det greit med barnestol, og ikke minst med de største barnestolene?

Virker som en fin og kompakt bil, men er littegrann i tvil mtp plassen i baksetet. Jeg er ikke så lang, så trenger ikke alverdens plass i passasjersetet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke V50. Prøvekjørte den, men fant ut at den var for liten..

Mitt tips er i hvert fall at du også bør tenke på bagasjeplass i forhold til vogn. Vi klarte å stue inn vår vogn, men da var det heller ikke plass til noe annet bak der...

Skrevet

Hei!

Vi har Volvo V50 og kjøpte denne litt før jeg ble gravid forrige gang. Det er jo en liten stasjonsvogn, så vi kjøpte skiboks før sommerens ferietur. Da hadde vi ingenting i baksetet og vi kunne åpne bakdøra uten at det raste ut :) Vi har en Emmaljunga City Cross og denne kan vi sette rett inn i bilen eller sette på tvers av kjøreretningen. Bakdøra er ganske rett, og det gir god utnyttelse ift vogn. Men det er ikke god plass til andre store gjenstander rundt vogna. En variant som vil spare plass er å sette vogna på høykant, men det har vi ikke gjort.

Vi har et Akta Graco Duologic bilsete. Dette er et sete som kan brukes fra nyfødt og over flere vektgrupper og tar ganske mye plass. Tror neppe det kan plasseres bak sjåførsetet hos oss, da det vil bli for trangt til mannen min. Går fint å ha det bak passasjersetet da. Med to passasjerer bak har vi satt setet i midten.

Nå har vi nye utfordninger med barn nr. 2 på vei. Vi kjøper nytt bilsete til eldste som passer bak sjåføren. Men midtplassen kan vi nok glemme, for bilen er ikke så brei. Med 2 bilseter og søskenvogn er vi usikre på hva vi gjør med bilen. Enten bytter vi ut V50 i større stasjonsvogn (V70 eller BMW-5serie), eller så ryker personbilen til fordel for flerbruksbil. Men er jo fornøyd med kjørekomfort og sikkerhet, så har ingen hast å bytte bil. Er vel helst når vi skal ha med bagasje på tur at det vil bli vanskelig. Hadde vel ikke i tankene at vi skulle bli 4 så fort da vi valgte bilen :)

Håper du fikk svar på noe av det du lurte på!

Skrevet

Har hatt denne modellen i tre år, men no når vi venter nr to må bilen skiftast ut, der er rett og slett for lite plass. Både baksetet og bagasjeplassen blir for trang med to så tette. I tillegg har vi hatt ein del tekniske problem med denne bilen, så vi har vel generelt vore litt misfornøgd heile tida.

Men for all del, bilen er trygg og god å køyre, så dersom det berre er til småturer kan det vere den fungerer betre enn som feriebil.

Skrevet

Vi har den. Kjøpte rett før nr. 1 kom til verden.

Med nr. 2 på vei nå vurderer vi å bytte den. Siden mannen min er 195cm er det begrenset plass bak han.

Da vi hadde Akta Graco Cosmic bak passasjersetet var det dårlig plass til meg også...

Går bedre nå med fremovervendt sete. (JA, hun er over 4 år;)

Lurer på om det blir Saab 9-5 eller Passat her. De er litt større. Volvoen regns nok som en "småbil" i forhold.

Har vært veldig fornøyd med Volvoen ellers. Ingen problemer. Hadde gubben bare vært 10-15cm lavere kunne vi kanskje beholdt den litt lenger. Men er nok uansett litt dårlig plass på ferie med to barn, vogn, reiseseng, bagasje osv.

Lykke til med bilvalget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...