Gå til innhold

Angående Abort...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Visste dere at i for eksempel Storbritannia så er det selvbestemt abort fram til uke 20. Og at de der faktisk jobber med å få den utvidet til uke 24.

I utgangspunktet er jeg imot abort, men da jeg aldri har vært i en situasjon som krever den typen tanker (og håper aldri jeg kommer i en) så er det vanskelig å si hva man hadde valgt når det er seg selv det gjelder..

Men jeg lurer egentlig på hvorfor det er så enormt forskjellig fra land til land. Bare i Europa er det jo abort ikke lov i Polen, Malta og Irland, mens det er fri abort i Norge frem til 12. uke, men Storbritannia har fri abort frem til uke 20.

Skjønner ikke helt tankegangen bak dette her jeg....

Noen syn på saken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Polen, Malta og Irland er veldig religiøse land.. Katolske (hvertfall Irland) og de er strenge på det.

Derfor er det ikke lov, fordi livet er hellig helt fra begynnelsen av.

(jeg deler den tankegangen, så jeg er imot abort selvom jeg ikke er helt gal og maser andre full om det)

Mens andre land som ikke lenger er så religiøse, bare i navnet liksom, og er mer liberale feks overfor homofile og lesbiske, de har høyere grense.. Er vel enklere å få IVF når man er "gammel" også i England..

Er jo flere der borte som har fått barn i 60 åra..

Er stort sett religion det har sammenheng med, det ser du også på de forskjellige statene i USA og hvor det er lov med abort osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...