Krusemynthe Skrevet 27. oktober 2008 #1 Skrevet 27. oktober 2008 Dåpsbarnets farmor er en hengiven dame. Forguder sitt nye barnebarn og hadde gledet seg og forberedt mye til den store dagen i går. Og mens vi var i kirken.... Da var det hæærn fløtte meg noen som brøt seg inn i bilen hennes. De tok veska hennes, med penger, kort, telefon, nøkler til jobb/leilighet/2 hytter, dåpsgave, cd-en hun skulle spille av på festen i en eller annen tale, og jaggu 12 hardkokte egg med rogn og majones på også. I tillegg var mye av maten hun hadde bidratt med låst inn på jobben hun ikke lenger hadde nøkkel til...men den fikk vi jo tak i etter hvert. Vet ikke helt hva dåpsgaven besto av - men jeg vet at det i hvertfall var en skje i sølv, som hun hadde fått til sin egen dåp, og som hun nå hadde gravert på nytt og ville gi videre. Rimelig UERSTATTELIG, kan du si... Og dagen, som hun hadde gledet seg sånn til - den var helt ødelagt, og den kommer jo heller ikke igjen. HUn satt høflig gjennom maten, men hun var ikke seg selv, og dro hjem etter kort tid for å ordne opp med skifting av låser og alt som må sikres når alt slikt blir borte. Og jeg må bare si. Ingenting, annet enn et skojern var synelig fra utsiden av bilen....så de har hatt flaks/rutine nok til å skjønne at de gjorde et scoop. Det var forøvrig også endel andre biler som var raidet - og andre som også mistet dåpsgaven sin. =(
Gjest Sauen er på tjukka igjen=) Skrevet 27. oktober 2008 #2 Skrevet 27. oktober 2008 Hva??? Helt utrolig at folk får seg til å gjøre slikt! Ingen sjans til å finne tjuvene?
Krusemynthe Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. oktober 2008 Politiet mente det var lite de fikk gjort... men hvem kjøper en sølvskje med inngraveringer som så obvious tilhører noen...??
cherry coke Skrevet 27. oktober 2008 #4 Skrevet 27. oktober 2008 Nei, så trist! Stakkars farmor=( Den skjeen var jo uerstattelig og jhadde sikkert mer veri for henne enn noe annet i den bilen. Forbaska det tjuvradder altså! Det finnes så mange idioter rundt omkring, men dette var lavmål synes jeg.Har du fått snakket med henne i dag? Fikk helt vondt av henne.
Alba44 Skrevet 27. oktober 2008 #5 Skrevet 27. oktober 2008 Stakkars dame... Så utrolig leit for henne.. Tragisk at folk får seg til å gjøre noe sånt.
Krusemynthe Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 27. oktober 2008 Ja..vi hadde også så utrolig vondt av henne. Men hun kom innom i går kveld - hadde summet seg litt, ordnet opp med det som var mulig på en søndag (bl.a. skifta lås hjemme) og fikk kost litt med barnebarnet som var i storform rett før sengetid. Hun så litt mer ut som seg selv da. Telefonen hennes er jo borte og sperret, så jeg får ikke sendt mld til henne og sjekket formen i dag. Mye styr!
Staark Skrevet 27. oktober 2008 #7 Skrevet 27. oktober 2008 Skjeen kan dere prøve å etterlyse i aviser. Det er ikke umulig at noen har funnet den/kjøpt den svart (-og forstår). Verdt et forsøk?
Tante Blås Squaw Skrevet 27. oktober 2008 #9 Skrevet 27. oktober 2008 Kjenner jeg blir så forbanna...hva feiler det folk?! Får helt vondt av farmoren din.
mamma-til-4 Skrevet 27. oktober 2008 #10 Skrevet 27. oktober 2008 Skulle nesten tro det var noe som gikk igjen det der... Var selv i kirken for en tid siden for å se et giftemål bli inngått...da var det og noen som fikk bilen sin raidet.Knust inn vinduet og tatt alt. Det er forferdelig trist:( Bor ikke i Fredrikstad vel?
Tokatter_USA Skrevet 28. oktober 2008 #11 Skrevet 28. oktober 2008 Da vi hadde dåp i Norge (Bærum) for litt over 3 år siden, fikk vi beskjed av presten om at vi måtte låse bildørene og ikke legge igjen noe av verdi der. Kanskje tyver vet at mange ikke tror noe kan skje i en kirkeparkeringsplass, og at det er dåpsgaver i bilene.
Krusemynthe Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter #12 Skrevet 28. oktober 2008 Noen spurte meg i går hvorfor jeg syntes det var verre at det ble stjålet far en bil ved en kirke, enn ved f.eks på stasjonen... Og det er helt klart fordi det ødelegger dagen for den det gjelder. Dagen som aldri kommer tilbake. - også er det jo ekstra trist med gaver med affeksjonsverdi.... Men de som gjør slikt vet jo selvsagt at det er gode muligheter for å finne noe - særlig fordi folk ikke drar med seg så mye inn i kirka, uansett om det er dåp, bryllup eller begravelser. Selvsagt var dørene låst! (Og jeg gjentar; ingenting var synlig utenfra) Men hva hjelper det når de knuser rutene? Nei, jeg bor ikke i fredrikstad, men i østfold, så det kan jo være noen som har funnet sin nisje.... MEn det er så utrolig frekt og freidig, for akkurat ved denne kirken går det en veldig populær tursti som mange bruker. Særlig på en så flott dag som på søndag - med strålende høstsol fra skyfri himmel. Men de vet vel at sjensen for å bli tatt, og sjansen for at politiet prioriterer slike saker er liten. Vi skal søke etter skjea, og hvis den dukker opp i forbindelse med andre saker hos politiet, så vet jo de hvem som egentlig eier den.
Gummianda:) Skrevet 28. oktober 2008 #13 Skrevet 28. oktober 2008 Fy så dårlig gjort ja!!! Nesten det samme skjedde med onkelen min i sommer, bare da var det ikke noen lykkelig begivenhet senere på dagen. Datteren hans( min kusine) døde foran øynene hans i en tragisk ulykke. Da ambulansepersonellet ga opp kampen for å få henne tilbake til livet ble kusinen min kjørt til sykehuset. Onkelen min parkerte bilen utenfor kapellet, og utenfor den delen av sykehuset er det ganske opplagt hva man er igjennom. Da han kom ut, fortsatt lammet av sjokk og sorg ser han at ruta er knust på bilen, og alt av verdisaker er forsvunnet. Det største tapet var kameraet til kusinen min, det inneholdt jo alle de siste bildene hun hadde tatt her i livet sitt. Må si det ikke akkurat føltes bedre da vi skulle ta imot båren til kusinen min, og han kom kjørende etter i en bil med plastik limt foran vinduet. Stakkars stakkars mann! Ikke det at innbruddet var noe i forhold, men bare det å legge den minste lille stein til byrden er jo grusomt:(
Gjest Skrevet 28. oktober 2008 #14 Skrevet 28. oktober 2008 Set var utrolig leit å lese.... men sånn er det desverre i dag. En kan ikke legge verdisaker i bilen. Ha alltid med evt veske og gaver inn i kirken. Til og med når noen er bare å steller graver på kirkegårder rundt her risikerer de å bli fra stjålet ting om det ligger i bilen.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå