Gå til innhold

trenger litt hjelp her..


snuppa79

Anbefalte innlegg

Jeg testet positift 22 september. Jeg har regnnet ut at jeg er 5 uker på vei da, men følge den testen på denne siden er jeg 7 uker.. på vei inn i min 8 uke.. dette kan jo ikke stemme.. kan noen hjelpe meg litt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hva var 1.dag i din siste menstrasjon ? ta den og pluss på 7 dager, trekk så ifra 3 måneder. Så har du din termin : )

Hvis du var 5 uker 22. september, vil du være 10 uker på vei nå!! For det er 5 uker siden 22. september!

håper du skjønte noe av dette... : )

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve denne terminkalkulatoren til å beregne din termin: http://www.terminkalkulator.com/

Husk at barnimagen regner ut både mors uke og babyens uke. (Mors uke regnes ut fra første dag i siste mens = uke 1. Det er denne som brukes for å beregne termin. (Babyens uke er 2 uker etter mors uke, altså fra eggløsning/befrukning)

 

Håper jeg klarte å forklare dette, slik at det ble forståelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei! tror jeg har skjønt det med babyens uke og mors uke....men hvilken av dem skal følges når det gjelder 3-måneders regelen for å fortelle om graviditeten til andre? Skjønner ikke helt hvordan jeg skal klare å la være å fortelle det...er så lykkelig:)

 

- nordlandspie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

jeg har selv 5,7,8 og 9 juli som termindato!!

det er rart at det regnes så forskjellig..

men jeg prøvde ut terminkalkulator.com, det var en bra side

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell det når det føles riktig for deg du, det er ingen fasit på de greiene der. Jeg er 9 uker på vei, og alle rundt meg vet det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

off,ja skjønner det er ikke bare jeg som er forvirret..bra tips om terminkalkulator.com..

 

dersom jeg skal gå uti fra min lege som sier jeg har termin 29.juli så er jeg 7 uker og 3 dager på vei..skal jeg gå uti fra første dag i siste mens som var 29.sep så sier den 10 uker og 3 dager..jaja mennsann..hva skal jeg gå utifra da?

 

mye enklere da jeg var på prøverrør,da hadde jeg eksakt dato,også så myyye enklere å forstå gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanskelig å si- men hvis du hadde lange sykluser- vil 10 uker og 3 dager være feil- eller hvis syklusene var korte vil du være lengere på vei. men hadde du 28 dagers syklus- som de fleste terminkalkulatorer regner ut i fra så er 10+3 være korrekt. rart legen din ikke har regna ut i fra mens temin- er det som er mest normalt, er det ikke? når man ikke veit 100% selv...

Skjønner heller ikke hvor legen din har 7+3 fra?

j er iallefall usikker- og fikk beskjed om at det får vi helt riktig svar på ved UL. så må nok bare smøre seg med tolmodighet ov vente til uke17-19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...