Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2008 #1 Skrevet 27. oktober 2008 Er 9+3 og har nå fått store tvil til om det er riktig å beholde barnet jeg i utgangspunktet hadde bestemt meg for å sette til verden. Samboeren min ville først ikke ha noe barn, men ombestemte seg etterhvert, så han gleder seg nå. Selv har jeg snudd helt. Har vært sammen med samboeren min i 5 år, men har forelsket meg i en annen mann. For første gang i løpet av de 5 årene, vurderer jeg å gå fra samboeren min. Synes uansett det er feil å sette et barn til verden i et forhold der den ene er så usikker på om det kommer til å vare. Har ikke lang tid på å få gjennomført aborten, så her må jeg komme til en konklusjon snart. Noen som har noen gode råd - eller som er i samme situasjon?
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2008 #2 Skrevet 27. oktober 2008 Behold barnet, gi samboeren din full foreldrerett (siden han gleder seg og vil ha det) og så kan du bestemme om du vil gå fra ham.. Graviditet og hormonene som følger med kan og har lurt mange til å gå fra hverandre.. Men ikke frarøv samboeren din denne sjansen til å bli far..
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2008 #3 Skrevet 27. oktober 2008 jeg er snart 9 uker på vei. Jeg og samboern holdte også på og gå fra hverandre, helt til og fant ut at jeg var gravid. Jeg syns dette blir feil og sette en barn til verden på når ting er som det er. Så jeg har bestemt meg for og ta abort. Og sambo gledet seg også til og bli far, men etter jeg sa jeg ville så mye annet enn og ha barn nå så skjønte han det. Jeg vil være mye ute med venner, og reise, dra på hytte-turer, treffe nye folk osv osv. (jeg hadde faktisk funnet enn annen jeg og, men han stakk da jeg sa jeg var gravid) Når man selv sier man vil ta abort så har man egentlig bestemt seg da. Nå som du er gravid vet du jo også at du ikke har problemer med og bli gravid. Så jeg vil si jeg er i samme situasjon som deg. Og skal ringe legen snart og bestille abort-time. Det er det eneste riktige for meg nå. Og ja, det er jo litt trist da... Gruer meg litt til og ta abort, men gleder meg til dette er over faktisk... har heller ikke "streke" følelser for fostre.... Desverrre.....
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2008 #4 Skrevet 27. oktober 2008 Til siste anonym. Selv om du klarte å bli gravid nå betyr det ikke at du kan bli det igjen senere. Faktisk er det en sjanse for at du ikke kan det etter en abort, det er en av "bivirkningene" ved å ta abort. Til HI. Dette er nok bare noe du selv kan avgjøre.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2008 #5 Skrevet 27. oktober 2008 Neida, det er ikke sant, man kan fint bli gravid igjen etter en abort. og det skal ikke ha noe og si. Så har du lært noe nytt i dag og.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2008 #6 Skrevet 27. oktober 2008 Utenom det egentlige tema, men en liten kommentar til det at man "vet man kan bli gravid etter en abort": en nær bekjent ble altfor lett gravid, da hun var et par og tyve, og tok abort. Nå har hun, etter maaange års prøving, og i en alder av etterhvert 40, gitt opp håpet om barn. Så at man en gang, veldig lett blir gravid, betyr ikke at det går like greit neste gang...
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2008 #7 Skrevet 27. oktober 2008 heller ikke tema, men det er noe vi ser ofte inne på "bli gravid" Nr 1 kom uten at de rakk å tenke på det, eller mens de brukte prevensjon.. og nr 2 bruker de år på... Ting forandrer seg i kroppen!
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2008 #8 Skrevet 27. oktober 2008 Ja i de fleste tilfeller går det greit, men ikke i alle. Jeg har tatt abort selv og da sa legen at det er en liten sjanse for at man ikke kan bli gravid igjen. Jeg har heldigvis fått to barn siden da , men kommer aldri til å ta abort igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå