brukernavn Skrevet 27. oktober 2008 #1 Skrevet 27. oktober 2008 Hei, Vi har en jente på snart 7 mnd. hun elsker å bade i badekaret, tenkte vi skulle begynne på babysvømming men alle kurs har fult. er noen forhåndsregler vi må ta hvis vi går å bader alene?evt.tips/erfaringer
Trillet Skrevet 27. oktober 2008 #2 Skrevet 27. oktober 2008 hei... Skulle bare si at jenta vår på 18 mnd elsker også å bade. Vi er i basseng annenhver uke. Er ikke på noe kurs, vi er bare å bader og koser oss. Selv om hun elsker å bade så gråt hun første gang vi var i bassenget, men det var fordi det var kaldt i begynnelsen. Etterhvert ble hun vant og da plasker og koser hun seg. Jeg tror uansett at hvis den lille skulle begynne å gråte (man vet jo aldri) så at man ikke gir opp med EN gang ungen gråter slik at h#n får vonde følelser og minner i forhold til å bade. Men selvfølgeli ikke presse for lenge heller. Man kjenner jo uansett brana sine best og vet hva de tåler og godtar:) Så da vi var på svømming og hun gråt, så tenkte vi som så at vi ventet litt til og da fikk hun se at det var herlig. Så da fikk hun heller et godt minne i forhold til bassenget, enn hvis vi hadde gått opp med en gang. Lykke til! det er utrolig morsomt å se de små i det store bassenget!
Tjukkebolla hjelper deg! Skrevet 27. oktober 2008 #3 Skrevet 27. oktober 2008 Hei HI Klorvann er dessverre ekstremt astma-fremkallende. Det er synd, men et faktum iflg forskning. Jo tidligere lungene eksponeres for klor, jo større sjanse er det for å utvikle astma. Hadde jeg vært deg ville jeg nok tatt noen avveininger mht hvilken risiko jeg var villig til å ta. Er det astmatikere i slekten ville jeg vært særdeles forsiktig. Noen (få) steder har de saltvannsbasseng (disse er osgå tilsatt stoffer, men jeg vet ikke om det er skadelig for lungene).
Trillet Skrevet 27. oktober 2008 #4 Skrevet 27. oktober 2008 I dag er jo nesten alt enten kreftfremkallende eller astma og allergifremkallende.. Man kan jo ikke gå å tenke på sånn hele tiden. det er mange som er på babysvømming med barna sine, og jeg var selv på svømming som liten og har ikke en eneste allergi eller astma!! Synes det er litt mye hysteri ute å går!
Tjukkebolla hjelper deg! Skrevet 27. oktober 2008 #5 Skrevet 27. oktober 2008 Hei Trillet Det er synd å lese at du kaller dette hysteri fordi det er harde fakta. Min mening er å være hjelpsom. Jeg synes faktisk det er uhørt å kjenne til slike fakta og ikke dele de med andre om man kan. Jeg presiserte at jeg villle vært nøye med å avveie dersom det allerede er astma i slekten. Hadde du kjent meg, så hadde du virkelig visst at jeg er noe av det minst hysteriske som er! Jeg må si at jeg misliker at du så lett karakteriserer meg som hysterisk. Jeg holder meg for god til å gi noen karakteristika av deg og din person for det ville være veldig ufint, synes jeg. Men det er leit at du ønsker å bagatellisere fakta da det jo er snakk om viktige helseproblemer som spesielt de med astam i slekten bør vurdere. Ha en fin dag. Her er noen fakta å lese: http://www.dagensmedisin.no/nyheter/2007/11/08/strre-astmafare-ogsa-i-ute/index.xml
Trillet Skrevet 27. oktober 2008 #6 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg tviler ikke et sekund på at det kan være astmafremkallende med klorbasseng og jeg synes det er greit at du deler dine kunnskaper. Det er bare så synd at så mye i dag blir linket til sykdommer og lidelser som KAN oppstå. Jeg er utdannet innen helse og vet selv en del om hva som kan være farlig for helsa og ikke, men jeg akter ikke å la det ta overhånd. Jeg velger heller å leve livet mitt og gi barnet mitt opplevelser i stede for å bli hjemme i frykt for at sykdommer skulle oppstå. Det er greit å tenke over ting, er enig i det, men syntes kanskje at måten du skrev på var en slags advarsel. Men mulig jeg misforstod. Er bare så lei av at den ene gleden etter den andre blir slaktet av farlige stoffet og det som vondt er. Hvis jeg skulle lese om alt jeg har rundt meg som er farlig så ville jeg ikke hatt det så bra tror jeg. Så jeg tror ikke jeg gidder å lese på linken din engang. Noen ganger er det godt å leve uvitende om slike ting, men samtidi vite at både jeg og MANGE andre ikke har fått verken astma eller allergi av dette, og det selv om min mor har det. Og at det ER mye hysteri ute å går er også fakta:) Ha en fin dag du å
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå