Gå til innhold

Hjelp for treg mage...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Lurer på om noen vet om man kan bruke Dulcolax tabletter innimellom for å slippe å føle seg så ukomfortabel... Er det skadelig, har hørt at ialle fall lakserolje er noe som setter fødselen i gang (ikke det jeg vil nå!!). Kan nevne at jeg er 23 uker på vei :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først og fremst så aner jeg ikke om du kan ta de tablettene.... men har du prøvd å feks spise noen syrlige norske epler? Fikk hvertfall den effekten (utilsiktet, forøvrig) du sikkert er ute etter av å spise noen, hehe :) Fikk dilla på de gravensten- eplene noen dager! ellers vet jeg at det fins en te som heter "fitne" som mange sverger til. Men om den kan drikkes av gravide aner jeg heller ikke. Satser på sure epler og en pakke lakerol- pastiller jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Du skal ikke bruke de tablettene så fremt at din lege har sagt at det er ok. Disse tablettene er veldig sterke.

Gå på apoteket og kjøp deg flytende lactysol eller det heter noe lignende. De hjelper deg. Dette midlet hjelper deg til å få bukt med det verste.

Er veldig vanlig å bli litt forstoppet når man er gravid.

Jeg fikk full forstoppelse for et par uker siden og fikk ikke bruke de tablettene du henviser til,men bruke den flytende greia;)

 

Håper det funker for deg og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

 

JEg ville ikke brukt legemidler mot forstoppelse så lenge det ikke er veldig alvorlig(Jeg har den holdning at alle legemidler som kan unngås bør unngås). Er det kun treg mage ville jeg prøvd og få i meg f.eks. noen svisker(selv om det ikke smaker godt om man ikke liker det) eller en god spise skje med fuktede vanlige linfrø. Og generelt ellers ha et kosthold med mye fiber og f.eks. biola/cultura. Dette gjør ofte susen. Selv tar jeg daglig en skje med linfrø og dette har virkelig hjulpet. Og i tillegg er det sunt fremfor og være et kjemisk fremstilt legemiddel:) Lykke til:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idoform melkesyretabletter hjelper ikke bare mot treg mage, men holder normalfloraen i kroppen sånn den skal være slik at UVI hindres...

 

Virker på meg ihvertfall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lakser olje skal ikke starte fødsel.. jeg måtte selv bruke denne oljen pga "plager" en ukes tid før termin forrige svangerskap, dette lager ikke te fødsel, er bare mage/tarm systemet som får gjennomgå....har forhørt emg om dette med jormor/lege og stoler på at det er riktig info:) håper dette var te hjelp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...