mizz25 Skrevet 27. oktober 2008 #1 Skrevet 27. oktober 2008 Vi har to tette unga,ene ble 2 år i august andre e 9 mnd... Største e blitt litt sjalu nu å tar ifra lillebroren alt han har... Spurte helsesøstra om råd ang det,å ho spurte kordan lillebroren reagerte når han gjør det... Å han e jo liten enda så han reager jo ikke på det... Da syns ho bare at vi skulle la han ta ifra han,men hva lærer storebror av det?? hvis vi e på besøk,har besøk eller i barnehagen?? Han vil jo ikke skjønn at det e ok å ta ifra broren å ikke de andre ungan...
Gjest 5 andre Skrevet 27. oktober 2008 #2 Skrevet 27. oktober 2008 har også en som ble to i august, og ei som er 11 mnd. Har akkurat det samm problemet her, bortsett fra at lillesøster har begynt å protestere Pjokken her får ikke lov til å gjøre det, nei. Han må pent gi tilbake det han tok. Rart råd spør du meg. er som du sier, ikke noe læring for størstemann i det rådet. Man sier jo så fint at man skal være konsekvent, og det blir man jo ikke akkurat hvis det noen ganger er greit og andre ikke. Jeg hadde i alle fall ikke latt storebror få lov til å gjøre det.
erteposen + 4 Skrevet 27. oktober 2008 #3 Skrevet 27. oktober 2008 Er litt usikker på om jeg forstår hva du skriver, men er kanskje litt enig fordi 2 åringen er litt liten og når han blir et par mnd. eldre gjør de ofte det automatisk. Jeg lærte min sjalu gutt at han måtte gi broren en ny leke om han tok en minsten hadde. Da de ble litt eldre begynte jeg å irrettesette broren, men fin stemme, når han gjorde ting som storebroren ikke burde gjøre. Han følte det var litt rettferdig og ble veldig opptatt av at lillebror ikke gjorde det riktig og han klarte det. Ble ikke sint på minsten og han hadde ingen forutsetninger for å forstå at det var galt. Tror ikke det nødvendigvis er overførbart på barnets samlek med andre barn i bhg. De skiller, og han er jo ikke sjalu på de andre barna. Kanskje gi gutten din en utvei. Å,lånte du den av lillebror. Fint om du gir en tilbake siden du er så flink å gå osv.
mizz25 Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. oktober 2008 gamle erteposen: ka du e usikker på?? 2 åringen må gi den tebake eller gi han en anna leke.
erteposen + 4 Skrevet 27. oktober 2008 #5 Skrevet 27. oktober 2008 Har bare litt problem med å leste teksten du skriver siden norsk igrunnen ikke er morsmålet mitt, og jeg får litt problem med dialekt. Var bare litt usikker på om jeg forstod det riktig. Jeg er enig i at en 2 åring skal levere tilbake og ikke ta, men tror også at en kan være litt rund i kantene når minsten bare er 9 mnd og det skjer så utrolig masse på et par mnd. med en 2 åring. De blir fort hakkekyllinger, i alle fall opplevde jeg det med mine gutter som er tette.
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 27. oktober 2008 #6 Skrevet 27. oktober 2008 tror jeg kansje ville latt det passere jeg og.. har en selv på 2,5 år... er helt utrolig hvor mye han har vokst og hvor mye mer han forsår nå enn når han var 2.... men ikke dumt å si lånte du den, og lære han å gi noe tilbake.. men innimellom bare overse det tror jeg... eller blir det bare innmari slitsomt for deg tror jeg... men det er mine tanker omd det.. ) vesla vår er bare 5 mnd... men storebroren er en kjempe snill og god storebror.. men merker innmari forskjell på han.. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå